Buna seara. Am o problema. In contabilitatea institutiei publice este inregistrata o cladire, in prezent ruina, la valoare de peste 100.000 lei. Cladirea nu a fost reevaluata din 2004 si nici nu a fost calculata sau inregistrata vreo amortizare. Trebuie facuta inventariere cu 30 septembrie din dispozitia organelor de control. Intrebarile sunt: Fac reevaluare (printr-o comisie) sau amortizare? Sau amandoua? Cum reevaluam o ruina?
Multumesc.
Faceti o cerere de asigurare de dovezi in contradictoriu cu Primaria prin care solicitati sa se stabileasca valoare ei,starea fizica,daca mai poate fi reabiilitata.Cu aceasta expertiza puteti apoi sa evidentiati in documetele contabile starea ei.
Nu reevaluati ruina ! Inventariati si daca este cazul,reevaluati, cladirea !! La inventariere, comisia va analiza starea cladirii si functie de durata de viata normata si cea realizata , poate face propuneri chiar de scoatere din uz daca este cazul !
In cazul in care comisia de inventariere considera ca se poate repara capital si mai poate fi folosita in scopul in care a fost construita, se va reevalua conform prevederilor legii.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Nota de rebut/pv casare
teiu
situatie: in cazul in care un container prezinta defecte majore sau se distruge ca urmare a manevrarii sau a transportarii dintr-un loc de depozitare in altul ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.