avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1913 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Spor de vechime
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Spor de vechime

Va rog sa imi spuneti daca am lucrat in invatamant ca educatoare 4 ani si 5 luni cu ½ de norma si la o alta institutie tot cu ½ de norma dar numai 3 ani si 7 luni ( perioadele sunt identice ) si am mai beneficiat de somaj o perioada de 15 luni ( in 1995 - 9 luni si in 2003 - 6 luni ), cumuland pe carnetul de munca per total = 5 ani si 8 luni, pot trece la O ALTA TREAPTA DE VECHIME ?
As vrea sa stiu daca pot face cerere de acordare a vechimii in munca pt categoria 5-10 ani, respectiv 10 % .
Precizez ca acum sunt profesor debutant si lucrez la o alta institutie, iar secretara nu m-a lamurit.
Cel mai recent răspuns: putica , utilizator 14:34, 15 Octombrie 2008
Contractul colectiv de munca unic la nivel de ramura de invatamant 2007/2008, înregistrat la Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de ªanse cu nr. 596/15/12.11.2007 prevede :
Art. 36 (1) Părţile convin asupra următoarelor drepturi salariale suplimentare:
a) spor pentru vechimea în muncă, calculată după cum urmează:
Tranşa de vechime Spor la salariul de bază
3-5 ani 5%
5-10 ani 10%
10-15 ani 15%
15-20 ani 20%
peste 20 ani 25%

Pentru a beneficia de sporul de vechime de 10%, trebuie sa aveti o vechime in munca de cel putin 5 ani. Daca indepliniti aceasta conditie, atunci puteti face cerere de acordarea acestui spor.

Sporul corespunzător vechimii în muncă, calculat conform prevederilor de mai sus, se plăteşte începând cu data de 1 a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea.
Ultima modificare: Vineri, 19 Septembrie 2008
Cornel Vasile, Consilier juridic