As dori sa transfer un imobil intre doua societati comerciale (cu acordul tuturor partilor implicate) si cea
mai simpla solutie mi se pare vanzarea, cu factura, plata, etc. Imobilul are o valoare contabila - ramasa de amortizat -
destul de mica (nu a fost reevaluat)
Exista vreo reglementare privitor la valoarea de vanzare? pentru ca nu as vrea sa transfer fonduri dintr-o
societate intr-alta numai de dragul de a o face. Evident taxele notariale vor fi calculate si platite conform situatiei reale din teren.
De exemplu, as face factura pe 2000 lei + TVA = 2380; virez TVA la buget si platesc impozit 16% pe diferenta
dintre valoarea de vanzare si valoarea ramasa de amortizat.
Miroase a fraudă fiscală. :) Nu cred că fiscul va sta cu ochii închişi. Scopul fiind acela de a diminua taxele datorate (TVA, impozit pe profit), vă supuneţi unor riscuri inutile.
Pe de altă parte, nu cred că aţi putea încheia un act de donaţie. Vă împiedică principiul specialităţii capacităţii de folosinţă a persoanei juridice.
Art.34 din Decretul nr.31/1954:
Persoana juridică nu poate avea decît acele drepturi care corespund scopului ei.
Ori, scopul unei societăţi comerciale este acela de a realiza profit, nu de a face liberalităţi avînd ca obiect bunuri din patrimoniu. Un astfel de act ar fi lovit de nulitate absolută.