Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
Acum o luna de zile, tatal meu a decedat. Imobilul in care a locuit, a fost cumparat de fiica mea acum un an.
Sotia defunctului meu tata, imediat dupa inmormantare, a parasit imobilul, '' uitand'' sa achite datoriile pe care le aveau: intretinere, lumina, etc, pe care le-am achitat eu.
Pentru ca tot venea o factura neplatita de la o anumita firma de telefonie, mi-am dat seama ca sotia tatalui meu nu a solicitat rezilierea contractului si atunci am hotarat sa ma implic eu.
M-am deplasat la sediul firmei respective cu copia dupa certificatul de deces si cu cartea mea de identitate, solicitand anularea telefonului si a televiziunii prin cablu. Totodata, le-am spus ca in imobil nu se afla aparat telefonic, fir si nici echipamentul pt. cablu
Persoana cu care am discutat mi-a spus ca in baza certificatului de deces, pe care il va trimite la Bucuresti, se vor anula cele 2 contracte, nefiind necesara o solicitare scrisa din partea mea si ca exista un debit, pe care l-am achitat in ziua respectiva.
Neavand ce face, am procedat precum sarpele care iese la drum si stiti ce pateste, m-am gandit sa pastrez nr. de telefon al tatalui meu. La cateva zile, am fost sunata de o persoana de la firma respectiva, care mi-a spus ca-mi va trimite un aparat telefonic si o echipa ca sa-l instaleze. Aparatul l-am primit printr-o firma de curierat, dar echipa nici pana in momentul de fata nu a aparut.
Ieri, am primit o factura telefonica in val. de aprox. 105 Ron care include abonament servicii de telefonie si de televiziune, in conditiile in care, dupa cum am mentionat, in apart. nu exista fir pt. telefon, aparatul trimis de firma respectiva fiind in cutie, impachetat, asa cum l-am primit, iar echipamentul pt. cablu nu este.
Ca o gluma proasta, apar si 5 apeluri telefonice. Revoltata, trimit un mail directorului firmei, dar nu primesc niciun raspuns.
Sun la firma si mi se spune ca trebuia sa fac cerere, ca abonamentul la cablu nu se inchide pana nu este preluat echipamentul, contrar a ceea ce mi s-a comunicat prima oara si ca factura la telefon va fi ''recalculata'' din momentul in care am primit telefonul(?) desi eu nu am beneficiat nici de acest serviciu. Ramane stabilit ca peste o saptamana sa vina cei de la firma.
Astazi, dupa ce m-am intors de la serviciu, trec pe la apart. si gasesc o notificare in usa. Cf. acestei notificari, care nu este adresata nimanui, o anumita firma a facut o vizita(?), '' dar nu ati fost disponibil in vederea executarii lucrarii de desfiintare tv''( mentionez ca nu am fost contactat) si solicita sa fie sunati in termen de 3 zile, in caz contrar ''contravaloarea echipamentului aflat in custodia dvs. va fi facturata in contul dvs''.
Ambele abonamente, vechiul telefon si echipamentul pt. tv. sunt pe numele si in custodia tatalui meu care este mort. Ce treaba am eu?
Inainte de a va scrie, am gasit intr-o cutie in casa echipamentul respectiv. Nici nu stiu daca lipseste ceva pt. ca nu ma pricep.
Daca lipseste totusi ceva ma pot obliga sa achit eu?
Cine trebuie sa fie parte in procesul verbal care se va incheia? Sunt obligat sa-l semnez doar pt. faptul ca lucrurile respective se afla in apart. fiicei mele? Pe sotia tatalui meu n-am de unde s-o iau,pt. ca a plecat.
Cu factura telefonica ''recalculata'' ce sa fac? Va dati seama ca in conditiile date nu imi mai trebuie niciun nr. de telefon.
Este legal sa platesc pt. niste servicii de care nu am beneficiat?
Va multumesc pt. atentia acordata si astept un sfat.
Este legal sa platesc pt. niste servicii de care nu am beneficiat?
Am sa fiu mai scurt decat memoriul dvs: in primul rand, dupa ce va trece starea de revolta, trebuie sa mergeti la Agentia pt Protectia Consumatorului, dupa care, eventual si in instanta. Daca tatal a decedat, contractele au incetat de drept si nu mai aveti obligatia sa achitati nimic dupa aceasta data, cu exceptia cazului in care ati continuat sa folositi serviciile respective. Datoriile acumulate pana la deces trebuiau achitate de mostenitori in raport de cota parte de mostenire ce revine fiecaruia.