avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 509 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale clasificare COR pentru asociat unic si administrator
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

clasificare COR pentru asociat unic si administrator

Am o firma de consultanta tehnica si sunt de profesie inginer ,va rog sa ma lamuriti daca ma pot angaja la propria firma cu carte de munca la care sunt asociat unic si administrator si pe ce meserie(functie)din COR intrucat la ITM ma cam plimba ca nu se poate sau am dat eu peste o persoana care nu are habar.
Va rog daca se poate si o baza legala
Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: bsterea , utilizator 22:19, 26 Octombrie 2011
urmariti subiectul "administratorul poate fi si salariat?"
inteleg ca ma pot angaja la propria firma cu carte de munca dar pe ce meserie(functie)din COR tot nu m-am lamurit,poate totusi ma ajuta careva
Nu va puteti angaja la propria societate daca sunteti asociat unic. Aceasta din cauza ca la partile semnatare ale unui contract de munca, dvs. semnati la angajator si la salariat, ori, acest contract se intocmeste intre 2 parti. Ce se intampla in situatia in care va concediati singur si va treceti in somaj sau alte situatii, este lesne de inteles :) B-). Daca sunteti co-asociat va puteti angaja pe orice functie.
Altfel, bani din societate puteti lua doar din dividente, dupa plata impozitului de 16% care se aplica profitului net care este egal cu divident brut.
Ex: la 1000 de lei profit brut aplicati 16% impozit pe profit. Raman 100-16%. Din 100-16% care inseamna divident brut, se mai scad 16% in formula (1000-16%)-16% care inseamna divident net. Aceasta suma o puteti retrage ca "divident repartizat.
Succes
am citit ba ca se poate ba ca nu ,nu mai pricep nimic,ati fost in aceeasi situatie ca si mine ?
speram sa-mi raspunda cineva care a fost sau este in aceeasi situatie:help: