avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 932 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Polita de asigurare tip CASCO
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Polita de asigurare tip CASCO

In aprilie 2010 am incheiat o polita de tip CASCO, fara fransiza, valabila 1 an.
In iulie 2010 am avut un eveniment cu masina(am lovit un caine) care s-a soldat cu avarierea barei din fata.
M-am prezentat la asigurator pentru constatare, ocazie cu care s-a deschis un dosar de dauna si mi-a eliberat un document de reparatie in care a trecut operatiile si piesele care trebuie schimbate. In document am optat ca reparatia sa se faca la reprezentanta service, masina fiind in garantie.
In august 2010 m-am prezentat la reprezentanta service cu documentul intocmit de asigurator pentru reparatie. Masina a fost reparata si am ridicat-o din service, dupa ce service-ul a avut acceptul de la asigurator. La data ridicarii masinii am semnat factura de reparatie intocmita de service si cererea catre asigurator pentru plata acesteia. Documentele au ramas la service.
La data de 1 martie 2011 am primit de la asigurator o adresa prin care imi comunica ca trebuie sa achit la reprezentanta service o diferenta din valoarea facturii intocmite in august 2010.
Asiguratorul a motivat ca diferenta provine din faptul ca s-au folosit piese originale in loc de piese after market conform politei.
In polita este scris ca la reparatie se folosesc piese noi de piata secundara.
Nu era obligatia inspectorului de daune sa inscrie in documentul de reparatie ce piese se vor folosi pentru reparatie?
Service-ul, inainte de a repara o masina, nu trebuia sa discute cu asiguratorul ?
La data de 2 martie 2011 am transmis asiguratorului o contestatie cu motivele de refuz de plata a cestei diferente.
Pana la data prezentei nu am primit niciun raspuns de la asigurator.
Am discutat telefonic cu asiguratorul care mi-a spus ca nu trebuie sa platesc diferenta la service si ca juristul lor vor lua legatura cu service-ul.
Ca urmare, am decis sa continui relatia cu asiguratorul, solicitandu-i o oferta pentru o noua polita casco care la reparatie sa se foloseasca piese originale.
La inceputul lunii aprilie 2011 am primit de asigurator un mail, ca raspuns la solicitare, in care imi comunica:"am selectat produsul dorit de dvs,..., am descoperit ca numarul politei vechi este similar cu noul produs solicitat - de aici si eroare produsa in urma cu sase luni"
La sfarsitul lunii septembrie 2011 am fost contactat de service ca am de plata suma neachitata de asigurator la care se adauga penalitati, motivand ca asiguratorul ia comunicat ca si-a platit partea lui, cealalta parte trebuie s-o platesc eu.
Constat ca service-ul s-a indreptat impotriva mea pentru recuperarea sumei neachitate de asigurator.
In acest sens mi-a transmis o notificare de plata.
Eu nu am niciun contract cu service-ul, am semnat factura de reparatie, reparatie comandata de asigurator.
Va rog sa-mi transmiteti sfatul dvs in acest caz.
Eu cred ca vina apartine asiguratorului care a avut o problema in sistemul lui informatic.
Am contactat din nou asiguratorul care mi-a comunicat ca nu trebuie sa platesc suma la service.
Eu cred ca service-ul este in litigiu cu asiguratorul si au decis sa ma introduca si pe mine in ecuatie. Este legal in conditiile in care reparatia s-a facut la comanda asiguratorului?
Eu nu m-ai inteleg nimic.
Astept cu nerabdare sfatul dvs.



Ultima modificare: Sâmbătă, 29 Octombrie 2011
georgeme, utilizator
Cel mai recent răspuns: Szekely Barna , Consultant asigurari 10:55, 6 Noiembrie 2011
aveti perfecta dreptate! Bine ca v-ati luat masina....sa va dea in judecata si vor pierde
In completare, posta nu reuseste sa ma gaseasca acasa sa-mi inmaneze notificarea transmisa de service, lasandu-mi de fiecare data o instiintare ca am de ridicat o recomandata.
Cunosc faptul ca daca nu se reuseste transmiterea notificarii cu confirmare de primire nu este indeplinita procedura pentru recuperare in instanta.
Asa este?
Lasati service-ul sa va actioneze in judecata si la randul dv chemati in solidar asiguratorul dv CASCO. Va recomand ca pe viitor cand mai incheiati o polita de asigurare sa cititi cu atentie conditiile din oferta acestuia si sa intrebati tot ce va este neclar inainte de a semna polita.
Asiguratorul este indreptatit sa va solicite diferente pentru piesele noi.
Raspuns la mesajul "albastel_2" :Vreau sa subliniez ca nu asiguratorul imi solicita sa platesc diferenta ci reprezentanta service. Cu asiguratorul am in derulare alta polita casco si in toate discutiile avute mi-a comunicat ca nu trebuie sa platesc nicio diferenta.
Raspuns la mesajul "Adrian.Tudor" : Service-ul poate sa ma dea in judecata daca nu are confirmare de primire a notificarii de plata? Eu nu am semnat niciun contract cu service-ul, responsabil pentru comanda de reparatie, acceptul facturii este asiguratorul. Asiguratorul nu avea obligatia sa scrie in documentul de reparatie natura pieselor care se vor folosi, conform conditiilor din polita? Este vina mea ca reparatia s-a facut cu altfel de piese dacat cele prevazute in polita?
Ultima modificare: Duminică, 30 Octombrie 2011
georgeme, utilizator

Alte discuții în legătură

Somatie de plata service auto lucian2011 lucian2011 Buna ziua,in data de 28.06.2011 unul din autovehiculele societatii a fost implicat intr-un accident auto.Am mers la firma de asigurari,am deschis dosarul de ... (vezi toată discuția)
Casco -recuperare daune din cauza lipsei bunului asigurat? SimbaTrade SimbaTrade Buna ziua si.. multumesc anticipat! Ma puteti ajuta cu un sfat pentru urmatoare speta: O polita CASCO prin leasing - o masina in service de 1,5 ... (vezi toată discuția)
Reparatie service chris_tine_84 chris_tine_84 Buna ziua. Am si eu o mare problema. Am o masina luata in leasing.Am avut un accident anul trecut in vara.Nu am putut sa o repar la service-ul autorizat al ... (vezi toată discuția)