avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 459 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Contabilul poate indeplini si functia de lucrator SSM?
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Contabilul poate indeplini si functia de lucrator SSM?

Buna ziua,
Dac in cadrul societatii (cu profil de contabilitate) eu am functia de baza 8 ore ca si contabil, in urma unor cursuri de ssm de 80 de ore pot indeplini si functia de lucrator desemnat SSM? Dar sa raman cu funtia de baza ( 8 ore ) ca si contabil.

Va multumesc mult
Cel mai recent răspuns: Octavia Turbatu , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 15:10, 8 Noiembrie 2011
da, se poate prin cumul de functii
Nu, lucratorul desemnat trebuie sa aiba CIM de 8 ore pe functia tehnician/expert SSM
HG 1425/2006 cu mod. 955/2010
ART. 20
(1) Desemnarea nominală a lucrătorului/lucrătorilor pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie se face prin decizie scrisă a angajatorului.
(2) Angajatorul va desemna lucrătorul numai din rândul lucrătorilor cu care are încheiat contract individual de muncă cu normă întreagă.
(3) Angajatorul va consemna în fişa postului activităţile de prevenire şi protecţie pe care lucrătorul desemnat are capacitatea, timpul necesar şi mijloacele adecvate să le efectueze.
ART. 21
Pentru a putea să desfăşoare activităţile de prevenire şi protecţie, lucrătorul desemnat trebuie să îndeplinească cel puţin cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, potrivit prevederilor art. 49, sau prevederile art. 51^1 lit. a).

Mare tampenie ( si cate mai sunt..) faceai un contract partial, puteai sa ai 4-5 firme de care sa te ocupi, era OK. Ideea a fost ca somerii fac cursuri si se angajeaza ca ssm-ist.
Oricum statul a castigat bani, ne-a obligat sa ne abilitam, sa devenim serviciu extern, cu taxe, impozite, declaratii, declaratii de activitate, of, of.
Eu una, nu cred.Nu-mi vine sa cred:



M.Of. nr. 882 din 30 octombrie 2006
Acesta este actul compus (forma care include modificarile pe text) creat la data de 27 septembrie 2010

HOTARARE nr. 1425
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006

.................................


CAPITOLUL II
Autorizarea functionarii din punct de vedere al
securitatii si sanatatii in munca

Art. 3. - In vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor si a bolilor profesionale, angajatorii au obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati.
"Art. 4. - Nu se autorizeaza, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:
a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 359/2004
privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare."
Modificat de art.I pct.3 din HG 955/2010
Art. 5. - Asumarea de catre angajator a responsabilitatii privind legalitatea desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca se face pentru activitatile care se desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora.
Art. 6. - (1) In vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator, conform modelului prevazut in anexa nr. 1.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita de urmatoarele acte:
a) copii de pe actele de infiintare;
b) declaratia pe propria raspundere, conform modelului prezentat in anexa nr. 2, din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
(3) Pentru actele depuse in sustinerea cererii se va completa opisul prezentat in anexa nr. 1.
Art. 7. - In vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inspectoratele teritoriale de munca procedeaza dupa cum urmeaza:
a) inregistreaza cererile de autorizare a functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca;
b) verifica actele depuse in sustinerea acestora, precum si declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 6;
c) completeaza si emit certificatul constatator, conform modelului prezentat in anexa nr. 3;
d) asigura evidenta certificatelor constatatoare eliberate, conform modelului prezentat in anexa nr. 4;
e) asigura arhivarea documentatiei in baza careia s-au emis certificatele constatatoare.
Art. 8. - Termenul de eliberare a certificatului constatator este de 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii.
Art. 9. - Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe propria raspundere, da dreptul angajatorilor sa desfasoare activitatile pentru care au obtinut certificatul.

"Art. 10. - (1) In cazul in care in cadrul controalelor se constata incalcari ale prevederilor legale din domeniul securitatii si sanatatii in munca, inspectorul de munca poate dispune sistarea activitatii si, respectiv, poate propune inspectoratului teritorial de munca inscrierea masurii sistare a activitatii in certificatul constatator.
(2) In baza propunerii inspectorului de munca, inspectoratul teritorial de munca consemneaza in certificatul constatator masura sistarii activitatii prevazuta la alin. (1)."
Modificat de art.I pct.4 din HG 955/2010 Art. 11. - (1) In situatia prevazuta la art. 10, angajatorul poate relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea conform art. 6.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1), cererea va fi insotita de certificatul constatator eliberat initial, in original.
(3) Inspectoratul teritorial de munca va mentiona in certificatul constatator data reluarii activitatii.



CAPITOLUL III
Servicii de prevenire si protectie



SECTIUNEA 1
Prevederi generale

Art. 12. - Prezentul capitol stabileste cerintele minime pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale din intreprindere si/sau unitate si protectia lucratorilor la locul de munca, cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, organizarea activitatilor de prevenire si protectie in cadrul intreprinderii si/sau unitatii, a serviciilor externe de prevenire si protectie, stabilirea criteriilor de evaluare si a procedurii de abilitare a serviciilor externe, precum si reglementarea statutului de reprezentant al lucratorilor cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Art. 13. - Angajatorul trebuie sa asigure planificarea, organizarea si mijloacele necesare activitatii de prevenire si protectie in unitatea si/sau intreprinderea sa.


*Sunt "n" societati care inca au SSM cu norma partiala. (acesta nu este un argument)

Dar se pare ca asa este...
Ce ne facem fetelor?!



Ultima modificare: Joi, 3 Noiembrie 2011
Herra_, utilizator
Intrebarea era despre lucratorul desemnat !
Ce legatura are cu certificatul constatator ?:wassat:
Articolele din lege postate sunt actuale si in vigoare.
Daca -i ordin cu placere !!! :closedtopic:
Pai problema era in felul urmator:
- eu sunt angajata la o firma cu profil de contabilitate, angajatorul meu m-a trimis la cursuri de SSM ( de 80 de ore ). Intrebarea mea era daca la finele cursului moment in care mi se acorda atestat , daca eu la fima la care sunt angajata ca si contabil pot continua cu functia de baza in baza CIM ca si contabil sau legea il obliga pe angajator sa-mi schimbe functia de baza ca si lucrator SSM. Adica mai pot fi cu 8 ore contabil sau nu. :((

Alte discuții în legătură

Serviciul intern de prevenire si protectie Ambra Denisa Ambra Denisa Buna ziua, lucrez in cadrul unei societati care are in total aproximativ 400 de angajati impartiti pe mai multe puncte de lucru (mai multe judete). In ... (vezi toată discuția)
Lucrator desemnat/sef serviciu intern ssm originalro originalro Sunt economist, lucrarea de diploma a fost legata de SSM ca parte managemntului de resurse umane, am un curs postuniversitar SSM 240 ore din anul 2005, am ... (vezi toată discuția)
Lucrator desemnat Daniela ȘULEA Daniela ȘULEA Bună ziua, As dori sa stiu daca sunt angajată pe functia de responsabil de mediu, pot avea in fisa postului consemnat ca activitati suplimentare și ssm? ... (vezi toată discuția)