avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 502 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Dosarele de personal dupa inchiderea firmei
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Dosarele de personal dupa inchiderea firmei

Buna ziua,

Am si eu o intrebare: se specifica undeva ce trebuie sa faca angajatorul cu dosarele de personal dupa terminarea procedurii de faliment, dupa ce se dizolva societatea? trebuie depuse undeva sau pastrate intr-un anume loc?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:23, 7 Noiembrie 2011
In cazul procedurii falimentului dosarele de personal, cum le numiti dvs., trebuiau predate lichidatorului judiciar odata celelalte documente ale societatii. acesta din urma, daca nu are spatiu de depozitate, la incheierea procedurii falimentului preda aceste documente impreuna cu toate documentele care au o durata de pastrare mare ( ex: statele au perioada de pastrare de 90 de ani) catre Arhiva Nationala, tot ei sunt cei care aproba care documente pot fi distruse.
La fel se procedeaza cu documentele respective si in cazul in care societatea este dizolvata voluntar doar ca documentele sunt predate de catre administratorul societatii.
Multumesc!
adelaida_07 a scris:

...... ( ex: statele au perioada de pastrare de 90 de ani) catre Arhiva Nationala, tot ei sunt cei care aproba care documente pot fi distruse.
....


Statele de plate au ca perioada de pastrare un termen de 50 de ani ... :) ... Ordinul nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile , pct.51

Cu privire la statele de plata, art. 25 alin. (1) din Legea contabilitatii 82/1991 republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 454 din 18/06/2008 stabileste ca registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.

Inainte de 2008 termenul de pastrare era de 90 de ani nu stiam sa s-a schimbat termenul
adelaida_07 a scris:

Inainte de 2008 termenul de pastrare era de 90 de ani nu stiam sa s-a schimbat termenul


Si inainte de 2008 , termenul era tot de 50 de ani ... art.25 din Legea nr.82/1991- varianta initiala - prevedea: Registrele de contabilitate, precum si documentele justificative, care stau la baza inregistrarilor in contabilitate, se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1, timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii care se pastreaza timp de 50 de ani.

Alte discuții în legătură

Impozit anairam2807 anairam2807 pe trimestrul IV al anului trecut 2010 se mai plateste forfetarul? daca da va rog sa imi spuneti si mie in baza carei legi. cat timp se tin documentele unei ... (vezi toată discuția)
Arhivarea documentelor teslovan florentina teslovan florentina Va rog sa-mi spuneti daca exista un ordin mai nou cu privire la arhivarea documentelor financiar-contabile.Eu stiu doar ordinul 3512/2008.Multumesc. (vezi toată discuția)
Timpul legal de pastrare acte salarii Isabela68 Isabela68 Imi poate spune cineva care este timpul legal de pastrare a actelor de salarii? Si ma refer aici nu numai la statele de salarii, care se pastreaza 50 de ani. ... (vezi toată discuția)