avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum se plateste corect femeia de serviciu?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum se plateste corect femeia de serviciu?


Cum platiti femeia de serviciu?
La noi discutia era sa se plateasca dupa cota-parte indiviza, adica cei cu 3 camere sa plateasca mai mult decat cei cu 2 camere, indiferent de care persoane locuiesc, de parca femeia ar matura in apartament si nu pe scari.

Normele de aplicare a legii 230/2007 prevad la cheltuieli pe cota-parte indiviza: salarii sau remuneratii pt administrator, contabil, casier, instalator, etc. Daca era sa fie aici se preciza FEMEIA DE SERVICIU.

Ordinul 1969/2007 care arata modelul de lista ce trebuie respectat prevede expres la cheltuieli pe nr de persoane: salarii/remuneratii INGRIJITOR iar la cheltuieli pe cota parte indiviza cheltuieli administrative, inclusiv salarii, remuneratii, indemnizatii, contracte.

Pana sa apara Legea 230/2007 femeia de serviciu era platita dupa nr. de persoane si era tot legal. Ma gandeam ca legile se pot corecta. Nimeni din lumea asta nu ne va poate obliga sa urmam utopiile din unele legi cu conditia sa avem acoperire prin hotariri ale adunarii generale. Daca avem cit de putin discernamint nu putem sa nu observam ca o persoana care locuieste intr-un apartament A de 100 mp nu poate sa faca mai multa mizerie pe scarile maturate de femeia de serviciu decit 4 persoane care locuiesc intr-un ap. B de 50 mp. Conform acelei legi cele 4 persoane din ap. B vor platii de 2 ori mai putin decit persoana din ap. A. Totusi, femeia de serviciu matura scarile, nu matura in interiorul apartamentului.


Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 23:25, 27 Septembrie 2013
In temeiul disp art 44 (1) din HG nr 1588/2007
Cheltuielile pe cota parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna,cu privire la fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere,service,reparatii si,dupa caz de consolidare,reabilitare,eficienta energetica,modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in proprietatea comuna,astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere,subsolul,conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa,canalizare,incalzire,energie electrica,casascarii,podul,spalatoria,
uscatoria,terasa,ascensorul,interfonul-partea de instalatie de pe proprietatea comuna,centrala termica proprie,crematoriul,tubulatura de evacuare a deseurilor menajere,structura de rezistenta ,fatadele,acoperisul si altele asemenea,conform prevederilor din acordul de asociere,personalul angajat sau contractat al asociatiei


Femeia de serviciu,legal trebuie sa detina raport juridic de munca incheiat cu asociatia de proprietari ,avand ca responsabilitate curatenia partilor comune
@dborsanu.

Femeia de serviciu are un salariu, o indemnizatie, care conform cu HG 1588/2007 se repartizeaza pe cota-parte indiviza, asa cum se poate vedea in citatul postat de @ynocentta. Mai exista o urmare a acestui articol necitat mai sus pe care o voi posta eu:
[...]salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.

Salariul femeii de serviciu intra la expresia "cheltuieli de curatenie" alaturi de materialele de curatenie folosite.

Apartamentul cu 4 camere are o suprafata comuna a holului mai mare decat apartamentul cu 2 camere, deci femeia de serviciu matura, spala podeaua, pe o suprafata mai mare pentru apartamentul de 4 camere decat pentru cel de 2 camere.

Faptul ca 4 persoane fac mai multa mizerie decat 1 sau 2 sau 3 este o afirmatie incerta deoarece depinde de modul cum intelege fiecare individ sa se comporte pe spatiul comun si deci nu este un criteriu obiectiv de luat in calcul la repartizarea salariului acesteia.

:oops:Chestiunea cu discernamantul....iarasi este o chestiune incerta, unii incearca sa inteleaga partea obiectiva a lucrurilor, altii partea care le satisface interesele. Unii despre altii, probabil, ar putea sa spuna ca nu au discenamant. Eu as zice ca mai curand nu rationeaza in sensul in care doreste cealalta parte, discernamantul fiind mai degraba o notiune medicala, iar lipsa acestuia te introduce clar in categoria copiilor sau a persoanelor bolnave psihic.
Utopia este o speranta, nu o aberatie, asa cum inteleg ca vreti sa spuneti.
Ultima modificare: Luni, 7 Noiembrie 2011
elga50, moderator
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Nimeni nu tine cont de Ordinul 1969/2007 care arata modelul de lista ce trebuie respectat, formular 14-6-28. Acesta prevede expres la cheltuieli pe nr de persoane: salarii/remuneratii INGRIJITOR iar la cheltuieli pe cota parte indiviza cheltuieli administrative, inclusiv salarii, remuneratii, indemnizatii, contracte.

Pur si simplu il ignorati?
Nu cred ca-l ignora nimeni si eu am cochetat cu acest aspect ceva vreme.
Practica ne omoara.
Din punctul meu de vedere legiuitorul a lasata o portita de alegere la acest punct a modului de repartizare.

Legile nu pot fi doar abstracte, ele mai trebuie trecute si prin filtrul logic si practic.
Asa cum vi s-a spus si mai sus femeia de serviciu / ingrijitorul isi desfasoaa activitatea pe o suprafata definita exact in timp si spatiu. Logica ne spune ca e corect ca si repartizarea remuneratiei sa se calculeze dupa acelasi etalon.
Din practica observam: "murdarirea" suprafetelor comune in 99% din timp este generata de insasi existenta suprafetei, de praful din aer si de prafurile specifice uzurii constructiilor. Aceste aspecte nu tin cont de numarul de persoane.
Daca discutam de exemplu de evacuare gunoi menajer (si stim ca gunoiul se plateste pe numar de persoane) care cade in sarcina femeii de serviciu de cele mai multe ori am putea sa calculam pe numar de persoane remuneratia acesteia.

Deci ce facem ? Spargem salariul nefericit in vreo 10 subtipuri de activitati si le impartim dupa n criterii pana ne vine rau.

Cred ca daca s-ar face o reclamatie legiuitorul nu ar stii ce sa faca. Si nici nu ar putea sa faca nimic. Ambele moduri sunt legale cu argumetele de rigoare.
Ca sa nu existe discutii a-ti putea ridica problema in sedinta AG. Explicate articolele de lege respective si stabilit intern prin vot cum va e mai convenabil.
Ultima modificare: Miercuri, 9 Noiembrie 2011
arockz, utilizator
dborsanu a scris:
Nimeni nu tine cont de Ordinul 1969/2007 care arata modelul de lista ce trebuie respectat, formular 14-6-28. Acesta prevede expres la cheltuieli pe nr de persoane: salarii/remuneratii INGRIJITOR ...
Pur si simplu il ignorati?

Poate aveti dreptate dar spuneti-ne care este situatia concreta din asociatia dumneavoastra si discutam. Dar pana atunci sa tinem cont de urmatoarele:
- Conform HG 1588, asa cum s-a specificat si mai sus toate cheltuielile salariale se repartizeaza pe cota parte indiviza. La capitolul destinat cheltuielilor repartizate pe numar de persoane nu exista cheltuieli salariale.
- HG 1588/2007 specifica despre "colectarea deşeurilor menajere" ca se repartizeaza pe nr de persoane. Si este logic deoarece aceste operatiuni se executa de firme de salubritate care factureaza lunar catre asociatie in functie de numarul de persoane iar legislatie este clara si-aici, asociatia trebuie sa repartizeze factura pe acelasi criteriu avut in vedere de prestator.
- Ordinul 1969/2007 nu prevede, nu explica, nu are ca obiect repartizarea costurilor pe nr de persoane, pe cota indiviza, pe alte criterii deoarece acestea sunt prevazute in HG 1588/2007. Lista de plata publicata in O. 1969 este un model ce se poate adapta, coloanele respective nefiind obligatorii. Modelul contine o singura coloana intitulata "cheltuieli pe numar de persaoane" iar detalirea acesteia este in casuta de sub tabel. Deabia in acea casuta apare pozitia "ingrijitor" de care spuneti dumneavoastra.
Ei bine, noi in asociatie nu avem INGRIJITOR pentru ca nu am angajat pe cineva sa ingrijeasca de ceva (de copii, de animale, de gradina, de ...).
Am angajat o femeie de servici care face curatenie pe casa scarii, matura, spala scarile si geamurile ajungand la tomberonul de gunoi cu o mana de hartii si-aruncand la canal apa murdara din galeata. Aceasta pesoana nu ingrijeste pe cineva sau nu se ingrijeste de ceva.

Nu este exclus ca o asociatie care are alt sitem de colectare a deseurilor sau are nevoie sa angajeze o persoana sa ingrijeasca ceva, nu este exclusa repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane. Dar salariul persoanei care intretine curatenia pe casa scarii se repartizaeaza pe cota parte conform legii.
Dumneavoastra la ce "INGRIJITOR" va referiti?

Alte discuții în legătură

Salariu femeie de serviciu alex1980 alex1980 Buna ziua As vrea sa stiu cum se repartizeaza salariul femeii de servici? Pe cota indiviza sau pe nr de persoane. Uitandu-ma in norma de aplicare ... (vezi toată discuția)
Ce cheltuieli pot fi incluse la rubrica "cota indiviza/apartament" nicoleta_85 nicoleta_85 recent m-am mutat cu chirie intr-un bloc. am observat ca intretinerea pentru garsoniera in care m-am mutat este dubla fata de ce plateam pentru apartamentul ... (vezi toată discuția)
Salarii-criterii de repartizare mitzmi mitzmi Cum se repartizeaza salariul (sau conventia) pentru \"femeia de serviciu\", pe nr.persoane sau pe cota indiviza? Poate com. exec., presedintele, adunarea... ... (vezi toată discuția)