Am o INTREPRINDERE INDIVIDUALA , neplatitoare de tva si as dori sa stiu daca in Reg. de Inc. si Plati trec contravaloarea facturirlor cu TVA sau suma fara TVA?
In Reg. de Inc. si Plati se trec depunerile/incasarile in numerar prin banca si casa?
Aceste depuneri/incasari reprezinta cheltuieli?
Chitantele cu chelt. de la ONRC la infiintare se trec in Reg. de Inc. si Plati . Cum le trec dc se pot trece?
In registru de incasari si plati se trec toate incasarile dvs. ca II si cheltuielile pe care le faceti strans legate de II(cheltuieli deductibile).Chitantele cu cheltuielile de infiintare la ONRC se trec si ele. Iar chitantele cu factura(vordesc despre cheltuieli) se trec cu totalul general(cu tot cu TVA)
In registrul de incasari si plati nu se includ depunerile, retragerile de numerar, transferurile intre conturile dvs. bancare diferite, ele nu reprezinta nici cheltuieli, nici venituri, ci disponibilitati. Doar incasarile de la clienti si platile efective pe care le faceti.
De exemplu, sa presupunem ca pe un extras de cont de la banca pe luna curenta sunt evidentiate urmatoarele operatiuni:
-o retragere de numerar
-constituirea unui depozit bancar cu scadenta de 30 de zile
-o plata catre furnizorul X
-un comision bancar aferent platii
Registrul de incasari va include in aceasta situatie doar plata catre furnizor si comisionul bancar.