Buna ziua tuturor, sunt unul dintre cei care s-au trezit mai tirziu sa dea examen la magistratura, cu toate ca indeplineam conditiile de ceva vreme.
Am participat si eu la examenul de anul acesta din 13 noiembrie, sincer nu m-am pregatit decit o luna si o sa il pic cu brio.
Am mers mai mult la examen dupa principiul (poate gresit , dar acestea sunt imprejurarile) ca este un examen pe care nu pot sa il iau din prima, din 2 motive :
1- nu pot sa spun ca am timpul (servici , famile cu 2 copii) sa tocesc non stop 3-6 luni, si , chiar daca l-as avea consider ca acest examen necesita o aprofundare sistematica a cunostintelor (trebuie sa gasesti logica legiuitorului coroborata cu hotararile date de instante ulterior, si nu sa inveti ca un papagal ca ulterior sa nu stii ce si cum sa aplici - natura serviciului m-a invatat ca legile romanesti lasa prea mult loc la interpretare, iar in unele chiar daca exista incadrarea in continutul lor aceasta se aplica defectuos)
2- trebuie sa te obisnuiesti cu ”febra examenului” , desi auzind de la altii care au mai dat axamenul ca nu trebuie sa te intorci asupra raspunsurilor la intrebari , eu am comis si gresala asta (cind am trecut raspunsurile, la 4 spete si 6 intrebari am inlocuit raspunsurile care ulterior s-a dovedit a fi cele corecte , deci -1,6)
Personal sper sa se dea examen si in 2012 cind o sa fiu , zic eu acum , mult mai pregatit.
In ciuda superstitiilor ca acesta a fost ultimul examen de acest fel , am facut o analiza a posturilor scoase la concurs in ultimii ani, dupa cum urmeaza :
concurs noiembrie 2008
35 posturi jud - 218 inscrisi - 6,2/loc, dupa examen s-au ocupat toate locurile
54 posturi proc - 437 inscrisi - 8/loc , dupa xamen s-au ocupat 34 locuri
concurs martie 2009
70 posturi jud - 789 inscrisi - 11,2/loc, dupa examen s-au ocupat toate locurile
60 posturi proc - 438 inscrisi - 7,3/loc , dupa xamen s-au ocupat toate locurile
concurs noiembrie 2009
70 posturi jud - 689 inscrisi - 9,8/loc, dupa examen s-au ocupat 55 locuri
50 posturi proc - 503 inscrisi - 10,6/loc , dupa xamen s-au ocupat 28 locuri
concurs martie 2010
85 posturi jud - 858 inscrisi - 9,6/loc, dupa examen s-au ocupat toate locurile
62 posturi proc - 617 inscrisi - 9,9/loc , dupa xamen s-au ocupat toate locurile
concurs noiembrie 2010
60 posturi jud - 850 inscrisi - 14,1/loc, dupa examen s-au ocupat toate locurile
50 posturi proc - 638 inscrisi - 12,8/loc , dupa xamen s-au ocupat toate locurile
concurs noiembrie 2011
20 posturi jud - circa 600 inscrisi - 30/loc, dupa examen s-au ocupat ??? locuri
20 posturi proc - circa 730 inscrisi - 36,5/loc , dupa xamen s-au ocupat ??? locuri
si am ajuns la concluzia ca examenul a devenit mai greu de la an la an atit din prisma concurentei cit si a intrebarilor puse, deci cei admisi merita pe deplin posturile respective, felicitandu-i cu aceasta ocazie pentru munca depusa.
Ar fi pacat sa nu se mai sustina examen si la anul, deoarece cred ca gradul de pregatire al concurentilor creste de la an la an , intervine motivarea (o sa iau la anul) iar cei care nu au luat , la locul de munca au o conduita si o pregatire profesionala juridica mult mai adecvata cerintelor postului.
Daca vreti, este un fel de domino (ofiter de politie judiciara pregatit / avocat pregatit rezulta greseli mai putine, un curs al justitiei mai rapid , procurorul efectueaza urmarirea penala completa repede si bine, judecata se termina mai repede si Romania nu mai va fi sanctionate la CEDO ca si pina acum)
In cazul in care se va sustine examen prin INM, atat eu dar (cred) si o buna parte din restul concurentilor nu vor aplica pentru aceasta solutie in primul rind din motive financare, deoarece multi au familii, ipoteci neputand sa faca fata cu bursa de la INM. In aceasta ipoteza multi oameni pregatiti (poate si cu experienta in domeniul juridic deoarece stiti cum e ”teoria ca teoria , dar practica te omoare”)vor prefera sa ramina la actualul loc de munca.
Personal astept hoatararea CSM de luna viitoare, cu privire la calendarul estimativ al concursurilor si examenelor organizate in 2012
Ce mai scrie prin ziare...Oare noi ce sa mai credem? [ link extern ]
Eu nu cred ca intra la 1 Iunie codul de procedura civila . Ca sa nu mai spun ca publicatia respectiva nu da vreo declaratie oficiala. ;)
Cat priveste tentativa relativ improprie , tind sa dau dreptate lui Mitrache , pentru ca iau codul si ce vad ? Formularea " CONSUMAREA nu poate avea loc......" Ori momentul consumarii este situat in graficul de realizarea a laturii obiective a infractiunii , dupa executarea actului ce constituie elementul material. Datorita faptului ca mijloacele sunt improprii sau lipseste obiectul , nu poate fi consumata fapta , si nu pentru ca faptuitorul isi intrerupe executarea voit sau din vointa altuia , pentru ca altfel am avea doar tentativa imperfecta ( intrerupta ) , care este cea reglementata la art 20 alin 1. Si atunci nu ar mai fi fost necesara reglementarea de la alin 2 , pentru ca alin 1 ar fi acoperit si alte situatii , inclusiv ca faptuitorul isi intrerupe actiunea pentru ca mijloacele lui sunt improprii sau pentru ca afla ca obiectul lipsea de la locul unde credea ca se afla.
Am facut o interpretare si dupa topografia textelor , ca sa imi dau seama si ce a avut legiutorul in cap
Vedeti pe site-ul CSM, politica de cadre ce va fi adoptata pana pe 01.02.2012, necesara in perspectiva adoptarii noilor coduri. PLANUL MANAGERIAL AL NOULUI PRESEDINTE AL CSM.
Vedeti pe site-ul CSM, politica de cadre ce va fi adoptata pana pe 01.02.2012, necesara in perspectiva adoptarii noilor coduri. PLANUL MANAGERIAL AL NOULUI PRESEDINTE AL CSM.
Dpdv a ceea ce ne intereseaza pe noi (cei de pe acest topic) legat de politica de resurse umane in urmatorii ani, planul managerial nu spune nimic concret. Spune doar ca trebuie bine gandita in vederea intrarii in vigoare a Noilor Coduri. O spune folosind cuvinte multe si alese sau citate din Winston Churchill, dar cam atat.
Asta poate sa insemne orice. Poate sa insemne noi intrari in sistem prin concurs direct pe post dar tot atat de bine poate sa insemne doar o mai buna repartizare a resurselor deja existente in sistem sau cel mult o marire treptata a schemei exclusiv prin adaugarea celor care ies anual din INM.