Buna ziua tuturor, sunt unul dintre cei care s-au trezit mai tirziu sa dea examen la magistratura, cu toate ca indeplineam conditiile de ceva vreme.
Am participat si eu la examenul de anul acesta din 13 noiembrie, sincer nu m-am pregatit decit o luna si o sa il pic cu brio.
Am mers mai mult la examen dupa principiul (poate gresit , dar acestea sunt imprejurarile) ca este un examen pe care nu pot sa il iau din prima, din 2 motive :
1- nu pot sa spun ca am timpul (servici , famile cu 2 copii) sa tocesc non stop 3-6 luni, si , chiar daca l-as avea consider ca acest examen necesita o aprofundare sistematica a cunostintelor (trebuie sa gasesti logica legiuitorului coroborata cu hotararile date de instante ulterior, si nu sa inveti ca un papagal ca ulterior sa nu stii ce si cum sa aplici - natura serviciului m-a invatat ca legile romanesti lasa prea mult loc la interpretare, iar in unele chiar daca exista incadrarea in continutul lor aceasta se aplica defectuos)
2- trebuie sa te obisnuiesti cu ”febra examenului” , desi auzind de la altii care au mai dat axamenul ca nu trebuie sa te intorci asupra raspunsurilor la intrebari , eu am comis si gresala asta (cind am trecut raspunsurile, la 4 spete si 6 intrebari am inlocuit raspunsurile care ulterior s-a dovedit a fi cele corecte , deci -1,6)
Personal sper sa se dea examen si in 2012 cind o sa fiu , zic eu acum , mult mai pregatit.
In ciuda superstitiilor ca acesta a fost ultimul examen de acest fel , am facut o analiza a posturilor scoase la concurs in ultimii ani, dupa cum urmeaza :
concurs noiembrie 2008
35 posturi jud - 218 inscrisi - 6,2/loc, dupa examen s-au ocupat toate locurile
54 posturi proc - 437 inscrisi - 8/loc , dupa xamen s-au ocupat 34 locuri
concurs martie 2009
70 posturi jud - 789 inscrisi - 11,2/loc, dupa examen s-au ocupat toate locurile
60 posturi proc - 438 inscrisi - 7,3/loc , dupa xamen s-au ocupat toate locurile
concurs noiembrie 2009
70 posturi jud - 689 inscrisi - 9,8/loc, dupa examen s-au ocupat 55 locuri
50 posturi proc - 503 inscrisi - 10,6/loc , dupa xamen s-au ocupat 28 locuri
concurs martie 2010
85 posturi jud - 858 inscrisi - 9,6/loc, dupa examen s-au ocupat toate locurile
62 posturi proc - 617 inscrisi - 9,9/loc , dupa xamen s-au ocupat toate locurile
concurs noiembrie 2010
60 posturi jud - 850 inscrisi - 14,1/loc, dupa examen s-au ocupat toate locurile
50 posturi proc - 638 inscrisi - 12,8/loc , dupa xamen s-au ocupat toate locurile
concurs noiembrie 2011
20 posturi jud - circa 600 inscrisi - 30/loc, dupa examen s-au ocupat ??? locuri
20 posturi proc - circa 730 inscrisi - 36,5/loc , dupa xamen s-au ocupat ??? locuri
si am ajuns la concluzia ca examenul a devenit mai greu de la an la an atit din prisma concurentei cit si a intrebarilor puse, deci cei admisi merita pe deplin posturile respective, felicitandu-i cu aceasta ocazie pentru munca depusa.
Ar fi pacat sa nu se mai sustina examen si la anul, deoarece cred ca gradul de pregatire al concurentilor creste de la an la an , intervine motivarea (o sa iau la anul) iar cei care nu au luat , la locul de munca au o conduita si o pregatire profesionala juridica mult mai adecvata cerintelor postului.
Daca vreti, este un fel de domino (ofiter de politie judiciara pregatit / avocat pregatit rezulta greseli mai putine, un curs al justitiei mai rapid , procurorul efectueaza urmarirea penala completa repede si bine, judecata se termina mai repede si Romania nu mai va fi sanctionate la CEDO ca si pina acum)
In cazul in care se va sustine examen prin INM, atat eu dar (cred) si o buna parte din restul concurentilor nu vor aplica pentru aceasta solutie in primul rind din motive financare, deoarece multi au familii, ipoteci neputand sa faca fata cu bursa de la INM. In aceasta ipoteza multi oameni pregatiti (poate si cu experienta in domeniul juridic deoarece stiti cum e ”teoria ca teoria , dar practica te omoare”)vor prefera sa ramina la actualul loc de munca.
Personal astept hoatararea CSM de luna viitoare, cu privire la calendarul estimativ al concursurilor si examenelor organizate in 2012
corect, dar 1 din cei 2 absenti era dna care a renuntat la post la data repartitiei. nu am mai socotit-o, reluarea repartitiei nefiind motivata de absenta ei, ci de a celei de-a doua persoane + respinsi. :)
sper totusi ca vor termina de verificat buna reputatie + medical inainte de noua repartitie.
ps - am sunat la csm si au spus ca o sa ne trimita prin posta rezultatul la medical, insa va mai dura putin (nu am aflat ce inseamna putin) + la buna reputatie inca se mai solicita acte de la cei care nu au avut dosarul complet si asteapta ceva rezultate si de la politie.
conf modificarilor aduse in 2012 la hot csm participa la repartitie doar candidatii situati dupa locul ocupat de cei respinsi sau care au renuntat . Acestia pot sa isi mentina optiune a initiala sau pot opta dar doar pt locul care a devenit vacant, vorbim aici ca si parchet sau instanta din localitatea in care optase cel respins.
imi pare rau sincer pentru cei doi respinsi...dar acum imi pare rau de doua ori mai mult....pt. ca tre sa mergem iar la rerepartitie..
o intrebare pt. cei care stiu...exista riscul ca cei care si-au ales o anumita instanta/parchet sa o/il piarda si sa fie nevoiti sa aleaga altceva sau se disputa exclusiv doar locurile ramase vacante?
HOTARARE nr. 279 din 5 aprilie 2012 (*actualizata*)
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura
ART. 25
(1) Lista cuprinzand rezultatele definitive ale concursului se publica simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii si se transmite in vederea afisarii la sediile tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea.
(2) In situatia in care exista posturi vacante de judecatori si procurori, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate suplimenta numarul de posturi scoase la concurs, astfel incat sa poata fi repartizati toti candidatii care au obtinut note egale cu cea a ultimului candidat declarat admis dupa cele doua etape ale concursului.
(3) Daca nu exista posturi vacante sau daca Plenul Consiliului Superior al Magistraturii nu decide suplimentarea numarului de posturi scoase la concurs, departajarea candidatilor se face in ordinea descrescatoare a notelor obtinute la cele 3 probe de concurs, in succesiunea sustinerii acestora. Cand notele obtinute de candidati la toate cele 3 probe de concurs sunt identice, departajarea se face in functie de vechimea in specialitate juridica.
(4) Candidatii clasificati in ordinea descrescatoare a notelor obtinute la concurs, stabilite conform art. 24, formuleaza, in aceasta ordine, in termenul stabilit de comisia de admitere a concursului, optiune pentru unul dintre posturile scoase la concurs. Candidatii pot formula o singura optiune, care nu poate fi modificata decat in situatiile expres prevazute de prezentul regulament. La note egale, departajarea candidatilor se face conform alin. (3)
ART. 27
(1) Sectiile Consiliului Superior al Magistraturii verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 14 alin. (2) si la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 de catre candidatii declarati admisi dupa cele doua etape ale concursului.
(2) Candidatii inapti pentru exercitarea functiei din punct de vedere medical ori psihologic, precum si cei care nu se bucura de o buna reputatie sunt declarati respinsi
ART. 29 (1) Daca unul dintre candidati a fost respins in conditiile art. 27, procedura prevazuta la art. 25 alin. (4) se reia pentru candidatii admisi care ocupa pozitiile urmatoare acestui candidat in lista cuprinzand rezultatele definitive ale concursului. In termenul prevazut de comisia de admitere a concursului, candidatii isi pot mentine optiunea initiala sau pot formula o noua optiune, dar numai pentru postul pentru care optase candidatul respins sau, dupa ocuparea acestuia, pentru postul ramas astfel neocupat, dupa caz.
(2) Pentru posturile ce au devenit vacante dupa parcurgerea procedurii prevazute la alin. (1) pot opta, in termenul prevazut de comisia de admitere a concursului, candidatii care indeplinesc conditiile prevazute la art. 15 alin. (4), art. 21 alin. (4) si art. 22 alin. (7), in ordinea descrescatoare a notei obtinute la concurs, stabilita conform art. 24.
(3) La note egale, departajarea candidatilor se face conform art. 25 alin. (3).
(4) Dispozitiile art. 26-27 se aplica in mod corespunzator
ART. 30
In termen de cel mult 30 de zile de la data validarii concursului de admitere in magistratura, Consiliul Superior al Magistraturii propune Presedintelui Romaniei numirea in functia de judecator sau, dupa caz, de procuror a candidatilor admisi pe posturile pentru care au optat.
ART. 31
(1) Dupa numirea in functia de judecator sau de procuror, candidatii declarati admisi sunt obligati sa urmeze, pe o perioada de 6 luni, un curs de formare profesionala in cadrul Institutului National al Magistraturii. Cursul va cuprinde in mod obligatoriu si elemente de drept comunitar.
(2) Evaluarile obtinute la finalul cursului de formare profesionala de 6 luni vor fi avute in vedere la prima evaluare profesionala a judecatorilor si procurorilor recrutati prin concurs de admitere in magistratura