avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 459 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... fals in declaratii sau in semnatura?
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

fals in declaratii sau in semnatura?

Buna seara.

Sunt inginer de profesie si as dori sa stiu cum este pedepsita o persoana care semneaza acte sub titulatura de inginer, desi acesta nu are facultatea terminata, deci are titulatura de tehnician. Mentionez faptul ca actele semnate reprezinta in speta planse desenate si piese scrise dintr-un proiect tehnic care a fost predat autoritatii statului ( primarii, consilii locale sau compania nationala de drumuri).
Acesta este fals in declaratii sau fals in semnatura? Ce repercursiuni are acest fapt asupra persoanei in cauza sau asupra firmei la care este angajat, unde managerul ar trebui sa aiba la cunostinta nivelul educational al propriului personal?

Multumesc anticipat pentru raspuns.
Nu, este inselaciune prev de art 215 alin 2 in concurs cu exercitarea fara drept a unei functii sau a unei profesii
in cel mai rau caz vorbim de infractiunea de inselaciune , sens in care a fost promovat si un recurs in interesul legii (DECIZIE nr.50 din 14 februarie 2002 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art.215 alin.2 din Codul penalTextul actului publicat în M.Of. nr. 144/25 feb. 2002) situatia este asemanatoare ;)
Av Diana Ben Othmane a scris:

recurs care probabil nu a fost admis,ca altfel ar fi fost trecut in cod,eu am codul modificat prin legea 202/2010 si cuprinde recursuri dar nu se face nici o referire la alin 2 de la 215,este inca in vigoare