avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 884 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general contabilitatea unei firme
Discuție deschisă în Contabilitate în general

contabilitatea unei firme

Buna ziua.
In cateva zile voi incepe sa tin contabilitatea unei firme, este prima data cand fac acest lucru si nu stiu foarte bine cum sa procedez.
Este o firma la inceput, nu are decat cateva documente si nu are angajati ce trebui sa fac, care sunt primi pasi?
Trebuie sa completez 010 - Declaraţie de înregistrare fiscală?
Va rog sa ma ajutati cu niste indicii.

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: STOICA MADALINA , utilizator 21:33, 15 Noiembrie 2011
ma scuzati, dar dumneavoastra la ce va pricepeti? contabilitatea nu este chiar asa, un fel de chestie la care se pricepe toata lumea, ca fotbalul, politica, bucataria,etc.
recomandarea mea este sa va angajati un contabil cu expertiza in domeniu- fie si part time- care sa va consilieze o perioada de timp si sa va supervizezse actiunile pana invatati macar abc-ul meseriei
Va rog sa ma scuzati daca v-am deranjat, am facut pana acum contabilitate primara la o firma (deci alfabetul meseriei il stiu), am si studii superioare in economie, dar nu in contabilitate si un curs de contabilitate generala. Intrebarea a fost pusa la modul general, nu ma astept sa ma invete cineva contabilitate pe forum. Si m-am referit in mod special la declaratiile care se depun la ANAF cand infiintezi o firma noua pentru a nu omite ceva si a lua amenda mai tarziu.
Imi cer scuze inca o data, dar decat sa imi raspundeti in felul asta mai bine nu va deranjati deloc.
eu va rog sa ma scuzati. daca recititi prima solicitare nu rezulta clar ceea ce doriti de fapt,
din prima solicitare, cel putin eu, asa am inteles
010 Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică OMFP 2706/2011) Formular Se completează de persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică. Declaraţia de înregistrare se completează la înfiinţare, iar declaraţia de menţiuni se completează când se modifică datele declarate anterior. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor. Se completează în două exemplare.
daca intrati pe www.anaf.ro veti gasi toate formularele fiscale cu explicatii
Va multumesc.
STOICA MADALINA a scris:

Este o firma la inceput, nu are decat cateva documente si nu are angajati ce trebui sa fac, care sunt primi pasi?


chiar daca firma este "la inceput", mergeti totusi la fisc, la asistenta contribuabili, si cereti date despre vectorul fiscal (daca exista) al firmei.
daca nu exista, veti afla cu siguranta ce aveti de facut.
acolo, la fisc, sunt "primii pasi":)


Ultima modificare: Marți, 15 Noiembrie 2011
ContSters228228, utilizator

Alte discuții în legătură

Declaratia 010 camelia adina camelia adina stie cineva pana la ce data trebuie sa depun declaratia 010 la o societate care are primul angajat de la 01.08.2012? in 10 zile sau o luna? (vezi toată discuția)
Tva trimestrial? kamy_nora kamy_nora Buna ziua, O firma care in anul 2011 a depus decontul de tva lunar, a avut o cifra de afaceri de 125.000 lei(~29.000 euro), va depune declaratia 010 pt. tva ... (vezi toată discuția)
Suspendare cim-decl 112 misuku81 misuku81 buna seara! am si eu o mare problemain sensul ca singura salariata a unei sc a intrat in cic pt 2 ani iar cei de la finante mi-au spsu sa fac 010 ca nu se ... (vezi toată discuția)