Unde ati facut cererea?
Actele necesare pentru acordarea ajutorului de deces sunt:
- cerere tip (anexa nr. 39) pentru persoanele asigurate cu contract sau declaratie de asigurare sau cerere pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari;
- certificat de deces in original si copie ;
- actul de identitate al solicitantului in original si copie ;
- acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau dupa caz, actul care atesta calitatea de mostenitor, tutore, curator, in original si copie ;
- acte din care sa rezulte ca s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces ;
- certificatul de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap sau actul medical prin care se atesta boala care l-a facut inapt pentru munca pe copil si data ivirii acesteia.
Ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de catre:
- angajator, in cazul decesului asiguratului salariat, respectiv al unui membru de familie al acestuia ;
- institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia;
- casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului cu declaratie sau contract de asigurare sociala, respectiv al unui membru de familie al acestora ;
Ajutorul de deces se achita de un singur platitor de drepturi de asigurari sociale, acesta avand obligatia ca dupa efectuarea platii sa inscrie pe versoul certificatului de deces original mentiunea “ACHITAT “, data, semnatura si stampila.
Cuantumul ajutorului de deces in 2011, stabilit potrivit Legii bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010 din 28 decembrie 2010, publicata in Monitorul Oficial nr. 880 din 28 Decembrie 2010, este :
a) în cazul decesului asiguratului sau pensionarului: 2.022 lei;
b) în cazul decesului unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului: 1.011 lei.