avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 482 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... problema incalzire ineficienta (aproape inexistenta)
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

problema incalzire ineficienta (aproape inexistenta)

Buna ziua

As vrea vrea sa clarific daca se poate cu ajutorul dvs pasii de urmat pentru rezolvarea situatiei de mai jos.

De ani de zile (cel putin 4 de cand l-am cumparat) incalzirea in apartament este foarte slaba si situatia s-a degradat constant de la an la an. Apartamentul este la ultimul etaj, 10 din 10 in Timisoara.

La fiecare abordare (verbala) a administratiei mi s-a spus ca problema este coloana de incalzire a blocului si ca locatarii nu vor sa o schimbe.

Anul acesta situatia s-a inrautatit simtitor : caloriferele se incalzesc/dezmortesc cel mult o palma in partea de sus iar in dormitor temperatura ramane frecvent in jur de 14 grade (?!).

Plata intretinerii, inclusiv a caldurii, este la zi.

Momentan stau niste prieteni in apartament dar situatia e penibila, nu se poate trai normal acolo.

Urmeaza sa fac o cerere scrisa catre presedintele asociatiei de proprietari (eu fiind proprietarul). Am inteles ca legea prevede un raspuns scris in termen de 7 (?) zile.

Deoarece nu ma astept la un raspuns rezonabil, as vrea sa stiu care ar fi din punctul dvs de vedere/din experienta dvs pasii urmatori posibili pt rezolvarea situatiei.

Reclamarea asociatiei la primarie (serviciul urbanism ?) ?
Actionarea in instanta a asociatiei de proprietari ?
In ultima instanta, se poate obtine debransarea pentru a instala o sursa alternativa de caldura in viitorul apropiat (la vara nu mai ajuta cu nimic).

Va multumesc
Cel mai recent răspuns: silviu_n , utilizator 02:10, 22 Noiembrie 2011
problema trebuie rezolvata sistematic impreuna cu presedintele. Se stie ca blocurile "vechi"au distributie pe verticala, deci vedeti daca toate cal. au aceiasi manifestare, mergeti si la vecini de la et 9 , ducetiva la subsol si cu ajutorul unui manometru vedeti daca aveti o presiune de cca 4-4.5 bari, mergeti si la blocul vecin ,urmatorul din coloana . Daca la urmatorul este aceiasi situatie actionati inpreuna la firma de distibutie. Daca pres vede ca va implicati atunci si el se vede obligat sa actioneze. Mult succes
Va multumesc pentru sugestie.
Din pacate cu adiministratorul nu se poate face nimic. Ma duce cu presul de ani de zile ca "problema este coloana veche si oamenii nu vor sa o schimbe". In plus, dansul nu e afectat de problemele coloanei respective. Pur si simplu nu are de gand sa faca nimic. Mi-a fost destul mila de el si de ceilalti de pe coloana care nu-si permit eforturi financiare, dar situatia a devenit insuportabila, nu trebuia sa las sa se ajunga aici.

In schimb o sa fac ceea ce sugerati impreuna cu un instalator eventual, ca sa avecm o concluzie clara asupra cauzei problemei.
dtimi a scris:

La fiecare abordare (verbala) a administratiei mi s-a spus ca problema este coloana de incalzire a blocului si ca locatarii nu vor sa o schimbe.

Aceeași abordare greșită o avea și fostul președinte al asociației noastre. Din comoditate - pentru că un președinte trebuie să umble, să discute, să convingă proprietarii de necesitatea efectuării anumitor lucrări - el răspundea tuturor care i se adresau cu astfel de cereri „nu vrea să dea lumea bani, domnule!”. Astfel, timp de 5 ani la noi nu s-au făcut reparații majore și am ajuns să fim și dați în judecată de către un proprietar care și-a refăcut singur hidroizolația.

În fapt s-a dovedit că proprietarii sunt conștienți și au voința de a participa la reparațiile spațiilor comune, totul ținând de comunicare. În această vară am refăcut hidroizolația la casa scării și a liftului și am înlocuit conducta de apă caldă, toată lumea participând fără niciun comentariu. Pentru hidroizolație s-a hotărât într-o ședință de scară, înlocuirea conductei fusese stabilită în Adunarea generală iar lucrarea s-a aprobat de către Comitet.

În cazul dvs, se pare că aveți înfundată o conductă de retur, trebuie determinat unde. Poate fi colmatată în subsol sau pe coloană. Trebuie verificat din apartament în apartament, începând de la parter. Dacă la parter se încălzește complet caloriferul iar țevile sunt amândouă calde (tur și retur) înseamnă că agentul termic circulă prin subsol iar problema este pe coloana verticală, urmând să identificați exact la care etaj este înfundată. dacă nici la cel de la parter nu se încălzește partea de jos a caloriferului, țeava de retur fiind rece, atunci problema este la subsol.
Pentru a gasi cauza, asa cum s-a spus si mai sus, trebuie sa intrebati vecinii si este posibil sa trebuiasca o aerisire a intregii instalatii. Dar deoarece "caloriferele se incalzesc cel mult o palma in partea de sus", asa cum spune initiatorul, pot fi infundate chiar acele calorifere sau pot avea in ele aer in loc de apa si necesita aerisire sau/si spalare...
Cu ani in urma, un meserias mi-a facut intr-un capat al caloriferului de fonta o gaura si-a montat acolo un robinet foarte mic (un fel de ventil) ce-l deschideam cu surubelnita. De 2-3 ori pe iarna, cand vedeam ca nu se incalzeste tot caloriferul, deschideam usor acel robinet si-arunca afara aer cu presiune. Lasam sa iasa aerul si maxim 2-3 litri de apa ce bolborosea odata cu eliminarea aerului. Cand curgea doar apa fierbinte, fara aer, insemna ca s-a realizat aerisirea si imediat caloriferul era fierbinte.

Cat priveste modul de realizare a reparatiilor, aprobarea acestora..., conducerea asociatie greseste in situatiile descrise mai sus.
Comitetul executiv condus de presedinte decide efectuarea reparatiilor si-acestia pot discuta si decide doar asupra modul de realizare si nu sa puna in discutia cuiva (adunare mai ica sau mai mare..) daca se remediaza sau nu defectiunile, daca se faca sau nu reparatiile.
Este prevazut foarte clar in legislatie ca lucrarile de intretinere a instalatiilor, reparatiile se fac obligatoriu si nu se prevede obligativitatea ca acestea sa fie puse la vot. Nu se solicita acordul adunarii generale pentru a interveni la o avarie, a remedia o defectiune, a repara o terasa prin care se infiltreaza apa sau liftul caruia i s-a ars motorul...
Acestea, in limita in care se pot prevedea se discuta in adunarea generala si se prind in bugetul de venituri si cheltuieli. Altele apar fara sa le poti prevedea si comitetul executiv are obligatia sa ia masuri de remediere.
Cum procedam noi?
Un proprietar sesizeaza ca i se infiltreaza apa in casa. Unde sesizeaza? La asociatie poate gasi administratorul, presedintele, vicepresedintele, un membru al comitetului... De cele mai multe ori in momentru sesizarii, cineva se deplaseaza cu respectivul proprietar si verifica cele sesizate. In functie de natura infiltratiei se cheama sau nu si instalatorul. Daca este defecta o instalatie de apa se limiteaza imediat pierderea prin oprirea apei (in apartament acela, deasupra sau pe coloana) de catre administrator sau instalator.
Se procura imediat materiale cu bani din casierie si se remediaza defectiunea in cel mai scurt timp. Costul reparatiei (materiale si manopera) se repartizeaza pe lista urmatoare de plata. Pentru aceste lucrari, daca nu este prezent presedintele sau vicepresedintele, administratorul discuta la telefon cu acestia, prezinta scurt situatia, se sfatuiesc si gasesc solutia cea mai buna.
NU intrebam proprietarii, nu solicitam acordul nimanui pentru ca legea ne obliga sa efectuam aceste lucrari. Ne-au ales, ne-au votat, ne-au rugat sa conducem si administram asociatia si au incredere in noi (cel putin 51%). Cand or vedea ca facem greseli au tot dreptul sa aleaga alti oameni carora sa le acorde incredere.
georgeiuly a scris:

problema trebuie rezolvata sistematic impreuna cu presedintele. Se stie ca blocurile "vechi"au distributie pe verticala, deci vedeti daca toate cal. au aceiasi manifestare, mergeti si la vecini de la et 9 , ducetiva la subsol si cu ajutorul unui manometru vedeti daca aveti o presiune de cca 4-4.5 bari, mergeti si la blocul vecin ,urmatorul din coloana . Daca la urmatorul este aceiasi situatie actionati inpreuna la firma de distibutie. Daca pres vede ca va implicati atunci si el se vede obligat sa actioneze. Mult succes


[EDIT] la blocuri, aceasta presiune poat fi regasita NUMAI in instalatiile de apa calda si rece, in instalatiile de incalzire presiunea fiind sub 2 bari. in afara de acest aspect, degeaba ar avea acea presiune in subsol daca tevile sunt colmatate pina la acel utilizator care are probleme. in afara de acest aspect, DEGEABA AI PRESIUNE DACA NU AI SI DEBITUL NECESAR ASIGURAT (din cauza tevilor colmatate)
[EDIT] blocul vecin nu are aceasta problema ... si-or fi schimbat tevile de incalzire ... problema este locala, in bloc, nu la blocul vecin ... si acolo trebuie rezolvata problema.

@dtimi
problema dvs poate avea multe cauze: robinetii/vanele blocate partial sau total, tevi colmatate (mai ales in zona lirelor de dilatatie aflate in zona etajelor 4-6 pentru blocurile cu 10 niveluri), aerisirea instalatiei nerealizata corespunzator, temperatura insuficienta furnizata de regia de care apartineti, etc
oricum, trebuie sa faceti sesizari scrise asociatiei dvs, nu verbale
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Noiembrie 2011
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Ultim etaj cu calorifere reci sau slab incalzite adrhc adrhc Buna ziua, locuiesc in Bucuresti, sector 5 la et.8 (ultimul). Dintotdeauna (10 ani) de cand locuiesc in actualul apartament caloriferele am observat ca se ... (vezi toată discuția)
Coloane incalzire colmatate, refuz acces pentru schimbarea lor ursulina ursulina Bună seara! Poate să mă îndrume cineva în legătură cu refuzul unui locatar de a permite accesul în apartament pentru schimbarea coloanelor de ... (vezi toată discuția)
Este legala instalarea unei pompe de debit pe instalatia de incalzire la bloc ? anam79 anam79 Buna ziua, Locuiesc la ultimul nivel al unui bloc si apa calda nu imi ajunge deloc in calorifere. Deoarece in 4 ani de zile nu m-am putut intelege cu ... (vezi toată discuția)