Este suficienta o comisie formata din persoane de specialitate care sa faca atat scoaterea din functiune cit si casarea proriu-zisa precum si gasirea solutiilor de valorificare a ceea ce se poate .
Documentele care stau la dosarul casarii sunt urmatoarele:
a) procesul-verbal de casare;
b) procesul-verbal de scoatere din functiune a activelor fixe/declasare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar;
c) decizia de numire a comisiei de casare;
d) documente justificative;
Comisia de casare a bunurilor materiale are urmatoarele atributii:
a)sa verifice obiect cu obiect daca bunurile materiale au ajuns la starea de a fi casate,
b) sa urmareasca existenta detaliilor, partilor componente si a altor elemente ale bunurilor respective. In cazul in care acestea au fost pierdute, instrainate sau lipsesc datorita unor cauze imputabile, bunurile respective se resping de la casare si se propune efectuarea cercetarii administrative;
c) sa stabileasca destinatia materialelor refolosibile in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
d) sa asigure executarea operatiunii de casare propriu-zisa potrivit normelor tehnice in vigoare si sa stabileasca partile componente, piesele, detaliile si materialele refolosibile care trebuie sa fie recuperate;
e) sa execute casarea bunurilor materiale numai in prezenta tuturor membrilor comisiei;
f) sa intocmeasca procesul-verbal de casare a bunurilor materiale, conform modelului prevazut in ord 3512/2008;
g) sa ia orice alte masuri pentru organizarea si desfasurarea in bune conditii a operatiunii de casare;
Operatiunile de dezmembrare, demontare, desfacere, taiere, spargere, ardere si alte modalitati de casare a activelor fixe/bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar se fac astfel incat obiectul sa isi piarda forma initiala, cu exceptia ansamblurilor, subansamblurilor, pieselor componente si materialelor refolosibile, la care se asigura recuperarea integrala.
Ansamblurile, subansamblurile, piesele de schimb sau alte materiale refolosibile rezultate in urma operatiunii propriu-zise de casare se identifica, iar cantitatea se stabileste prin cantarire, numarare, masurare, dupa caz.
Inregistrarea in evidenta se face la valoarea stabilita de o comisie de evaluare, determinata de gradul de uzura fizica a bunului respectiv, valoarea de inlocuire cu un bun similar nou si preturile pietii.
Destinatia activelor fixe/bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar, a ansamblurilor, subansamblurilor, pieselor de schimb sau a altor materiale refolosibile se stabileste de directorul unitatii.Comp.tehnice vor face propuneri in acest sens unde pot fi folosite materialele recuperate.
Materialele care nu se pot valorifica, folosi in cadrul unitatii sau transfera catre alte subunitati se distrug.
Aceasta operatiune se consemneaza in procesul-verbal incheiat de comisia de casare.
Rezultatul operatiunii de casare se consemneaza intr-un proces-verbal intocmit conform modelului prevazut in ord 3512/2008
Procesul-verbal de casare se intocmeste in doua exemplare si se semneaza pe fiecare fila, inclusiv anexele, de catre membrii comisiei de casare, se inregistreaza si se arhiveaza la compartimentul de evidenta contabila si circula la contabil (responsabil economic ) si gestionar.
Procesul-verbal de casare se aproba de director (cel care raspunde de patrimoniu)si se semneaza pe fiecare fila.