avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 466 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme cu preluarea debitului inscris in evidenta ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme cu preluarea debitului inscris in evidenta contabila .

Proprietarii unui bloc au decis sa infiinteze o asociatie de locatari.Pana la data ramanerii hotarararii de infiintare definitive si irevocabile a noii asociatii, acestia au facut parte din alta asociatie de locatari.Proprietarii au debite restante la vechea asociatie ,dar nu pot fi achitate in momentul predarii-primirii gestiunii.Valoarea totala a debitelor este recunoscuta de conducerea noii asociatii care declara ca o preia, dar refuza sa o plateasca catre un furnizor indicat de vechea asociatie fata de care aceasta veche asociatie are debite restante.Ce se poate face in acest caz?
Cel mai recent răspuns: LocatarB , utilizator 15:20, 22 Noiembrie 2011
@Marian Jumar...
Care este motivul pentru care noua asociatie se opune?
Furnizorul vechii asociatii a fost si furnizorul proprietarilor restantieri din noua asociatie. Da?
Daca noua asociatie isi asuma acel debit este normal sa il achite catre furnizorul indicat de vechea asociatie.
Sau s-ar putea sa se achite debitul catre vechea asociatie, deoarece vechea asociatie apare in evidenta furnizorului ca restantier la plata facturii, si vechea asociatie ar plati furnizorului.
Conducerea noii asociatii vrea sa incaseze debitul restant inregistrat in evidenta contabila a vechii asociatii si sa plateasca numai o partea mica catre furnizorul indicat, restul sa intre "moca" in buzunarul lor(al conducerii) sustinand ca acest rest reprezinta sume datorate catre alti furnizori care sunt deja achitate de vechea asociatie si ei sunt absolviti astfel.
Pana acum am procedat la intocmirea mai multor protocoale de ”desprindere” a unui bloc sau scari care au hotarat sa-si i-a destinul in propriile maini.
Bun trebuie plecat de la ultima lista de plata afisata la blocul care vrea sa se desprinda din structura mai mare. Problema se pune asa: debitul fiecarui proprietar este bine evidentiat in aceasta ultima lista de plata - inclusiv in fisele personale - la toate capitolele, intretinere, fonduri? Inteleg ca da, noua conducere recunoaste acest lucru. Daca da, conducerea noii asociatii inregistreaza/transfera aceste debite in fisele personale ale tuturor proprietarilor si solicita semnaturile acestora.
Asa cum se intampla, in general asociatiile de proprietari au debite la doi mai furnizori: cel care funizeaza apa potabila si cel cu energia termica, astfel ca noua as. prop., ca sa poata sa porneasca la treaba (considerand ca au deja toate documentele in regula), trebuie sa merarga la toti furnizorii de utilitati si servicii in vederea incheierii de contracte de furnizare. De obicei se merge in tandem, presedintele vechii asociatii si presedintele noii asociatii care, cu lectia invatata ”impart” debitul vechii asociatii in doua, conform calculelor rezultate din debitele fiecarui proprietar. Dca sunnteti oameni cu scaun la cap, aceste calcule nu sunt prea complicate, asa ca debitul total al noii as. prop. trebuie sa acopere cat mai exact partea de debit care se va inregistra in prima factura emisa de furnizor pe numele noii asociatii. In mod similar se va proceda si cu ceilalti furnizori.
Atentie la fondul de rulment a proprietarilor ”desprinsi”. Acest FR poate compensa debitul fiecarui proprietar pe ultima lista de plata astfel incat acestia vor fi nevoiti sa participe la constituirea unui nou FR al noii as. prop.
La fiecare furnizor se procedeaza la intocmirea unor asa-zise protocoale financiare conform celor discutate mai sus astfel incat nimeni nu pierde, nimeni nu castiga. Nici asociatiile si nici furnizorul.
Dicutia de mai sus este propusa asa la modul general, ca maruntisuri mai sunt o multime, in joc intrand comisiile de cenzori ale celor doua as. prop. care vor lua la mana fiecare fond, situatie contori, obiecte de inventar, scule, spatii, etc.
@Marian Jumar...
Ultima lista de plata inaintea separarii: cheltuielile incluse in aceasta lista au fost suportate de vechea asociatie. deci ea trebuie sa si le recupereze prin incasarea listei. ( si restantele sunt datorate tot vechii asociatii).
Noii asociatii i se cuvin fondul de rulment ce apartine proprietarilor din noua asociatie, fondul de reparatii ( daca a existat in momentul separarii) -partea ce revine noi asociatii, fondul de penalizari - cota ce revine noii asociatii, fond de penalizari, fond chirii, fond dobanzi, toate fondurile ce au existat in momentul separarii se impart.
Este posibil ca unii furnizori aferenti ultimei liste de plata, sa fi fost achitati de vechea asociatie, dar tot din banii vechii asociatii, aceasta trebuind sa-si acopere sumele respective prin incasarea listei inclusiv restantele.
Mi-e dificil fara sa vad toate datele, cifrele, actele respective, dar in mare cam asa vad eu situatia. In momentul in care toti furnizorii sunt achitati, lista de plata in totalitate incasata, asociatia nu ramane decat cu fondurile constituite prin plata proprietarilor si veniturile realizate.
Ultima modificare: Marți, 22 Noiembrie 2011
LocatarB, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare datorie ONOFREIIBOIKA ONOFREIIBOIKA Sunt presedintele unei asoiatii de proprietari cu 4 scari de bloc. Una dintre ele a pornit procedurile de desprindere de asociatia mama fara nici o anuntare in ... (vezi toată discuția)
Separarea fondului de rulment daca se divide asociatia de proprietari bogdanbobi bogdanbobi Buna ziua...am mare nevoie de ajutorul dvs.Blocul in care locuiesc are 4 scari,2 pe o strada si 2 pe alta...se doreste separarea scarilor,1 cu 2 si 3 cu 4 in ... (vezi toată discuția)
Ce contine pasivul si activul care se depune la primarie carmennecula carmennecula Sunt foarte multe pareri de cum se intocmeste activul si pasivul intr-o asociatie de proprietari, de aceea, cer parerea unui specialist in care sa-mi explice ... (vezi toată discuția)