avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 589 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general termene pastrare documente
Discuție deschisă în Contabilitate în general

termene pastrare documente

Am citit Ordinul Ministerului Economiei si Finantelor nr. 3512/2008 referitor la pastrarea documentelor, dar nu am gasit date referitoare la anumite documente : livrete, caiet naveta, si nu stiu cu ce sa le asociez. #-o
DETALII: 1) Livrete = un fel de condica de prezenta. Se compune din 2 parti: in partea I se trec salariatii prezenti la lucru, care semneaza la inceperea si terminarea programului. In partea II se trec lucrarile executate si cantitatile aferente (realizarile).
Cred ca se poate asocia cu condica de prezenta, dar nu am gasit termen de pastrare pentru asa ceva.
2) Caiet naveta = contine planificarea si realizarea (cantitativa) a lucrarilor in decursul unui an (in medie sunt cam 70 de lucrari/an). Nu stiu cu ce anume sa-l asimilez, pentru a-i gasi un termen de pastrare
Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 06:28, 14 Decembrie 2011
Aceste documente nu sunt documente impuse de lege, insa daca acestea indeplinesc functia de documente justificative pentru diferite operatiuni care se regasesc in contabilitate, termenul pentru ele este acelasi cu cel specificat pentru documentele contabile.
In baza livretului, se intocmeste pontajul cu prezenta salariatilor, ore periculoase, de noapte, etc. Din aceasta cauza cred ca poate fi asimilat condicii de prezenta. Dar condica de prezenta ce termen are? Ca nu stiu unde este specificat...:help:
Caietul naveta o sa-l pastrez pana se va distruge singur :dance:
Multumesc pentru atentie
Condica de prezenta are termen de pastrare 5 ani.
gata, m-ati lamurit.
numai bine =D>
geamby a scris:

gata, m-ati lamurit.
numai bine =D>

Sunt convins ca vati lamurit! Dar....
Documentele mentionate
1) Livret = Document compus din 2 parti:
- partea I se trec salariatii prezenti la lucru, care semneaza la inceperea si terminarea programului. (Acest document serveste la determinarea prezentei care se va trece in PONTAJ in vederea determinarii drepturilor salariale aferente timpului efectiv lucrat)
- partea II se trec lucrarile executate si cantitatile aferente (realizarile).
2) Caiet naveta = contine planificarea si realizarea (cantitativa) a lucrarilor in decursul unui an (in medie sunt cam 70 de lucrari/an).
dupa cum sunt descrise succint, rezulta ca pe baza lor se determina anumite volume de lucrari/servicii prestate si concomitent servesc si la determinarea drepturilor salariale ale unui salariat ori a unui grup de salariati.
Fiind documente specifice organizarii Dvs. si avind rezultante diferite in ceea ce priveste evidentierea operatiunilor patrimoniale pe care le oglindesc este de retinut ca in conformitate cu normele de reglementare a ARHIVELOR, Dvs. trebuie sa le stabiliti efectiv perioada de pastrare/arhivare si data de casare/topire.
Avind in vedere insa faptul ca pretentiile pecuniare generate din relatii comerciale cit si cele afernte drepturilor salariale au o perioada de prescriptie de 3 ani, este de dorit si va recomand a le stabili o perioada de pastrare/arhivare de 3 ani de la data expirarii exercitiului financiar la care se refera datele/nformatiile continute, ceea ce inseamna ca in al 4-lea an le veti face formele de casare.

Aceste documente nefiind DOCUMENTE CONTABIL-FINANCIARE este de la sine inteles ca nu le veti regasi in reglementarile OMFP referitoare la întocmirea şi utilizarea documentelor financiar-contabile comune pe economie.

Alte discuții în legătură

Arhivare pontaje lunare elena_1234 elena_1234 Buna seara, Cat trebuie pastrate in arhiva unitatii de stat pontajele lunare? Mai precis arhiva din anii 75-84 mai trebuia pastrata de catre un institut ... (vezi toată discuția)
Timpul legal de pastrare acte salarii Isabela68 Isabela68 Imi poate spune cineva care este timpul legal de pastrare a actelor de salarii? Si ma refer aici nu numai la statele de salarii, care se pastreaza 50 de ani. ... (vezi toată discuția)
Pastrare documente alinaleu70 alinaleu70 Buna ziua. Va rog sa-mi spuneti care este perioada de pastrare a documentelor financiare(chitantiere,liste de inventariere,dispozitii de ... (vezi toată discuția)