avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 605 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu de studii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu de studii

Buna seara. Am si eu o intrebare. Sunt medic si lucrez la o firma privata.
Pentru a putea sa-ti iei dreptul de libera practica anual trebuie sa strangi anumite puncte de educatie medicala, ceea ce inseamna ca trebuie sa participi la conferinte, congrese si cursuri. Anul acesta am avut nevoie doar de 4 zile libere in total pentru 2 congrese, care mentionez ca n-au fost deloc ieftine si m-au costat o gramada de bani fiind in afara Bucurestiului (toate cheltuielile au fost din buzunarul propriu). Mi s-a spus ca nu-i nicio problema cu aceste zile, dar astazi am aflat ca tocmai am ramas fara concediu de sarbatori ca mi-au taiat 4 zile de concediu.
Va rog sa-mi spuneti daca noul Cod Civil prevede ceva in sensul acesta. Sunt firmele private obligate sa ne ofere zile libere (platite sau neplatite) pentru pregatire profesionala? Nu conteaza...acum as face si cerere de concediu fara plata, dar mi s-a spus ca nu vor sa acorde asa ceva...
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 13:07, 30 Noiembrie 2011
Cred ca va referiti la Codul muncii, care are urmatoarele prevederi referitoare la formarea profesionala:

" Concediile pentru formare profesionalã

ART. 154
(1) Salariaţii au dreptul sã beneficieze, la cerere, de concedii pentru formare profesionalã.
(2) Concediile pentru formare profesionalã se pot acorda cu sau fãrã platã.
ART. 155
(1) Concediile fãrã platã pentru formare profesionalã se acordã la solicitarea salariatului, pe perioada formãrii profesionale pe care salariatul o urmeazã din iniţiativa sa.
(2) Angajatorul poate respinge solicitarea salariatului numai dacã absenţa salariatului ar prejudicia grav desfãşurarea activitãţii.
ART. 156