Stimat domn,
Calitatea de asociat în cadrul unei firme este independentă de aspecte privind sediul sau deschiderea unor puncte de lucru.
Astfel:
1. calitatea de asociat o poate dobândi o persoană prin operațiunea juridică numită cesiune de părți sociale;
2. pentru a semna și ștampila în numele unei firme nu este nevoie, neapărat, de a fi a fi asociat (acționar) la acea firmă - în situația enunțată poate fi și administrator neasociat, cu puteri determinate, ca exemplu;
3. pentru a-și extinde activitatea in alt judet, ar trebui, totuși, să se deschidă cel puțin un punct de lucru.
Cu stimă.
In completarea punctului 1 din mesajul antescriitorului meu fac precizarea ca o persoana poate dobandi calitatea de asociat intr-o societate comerciala si prin aducerea unui aport, numerar sau in natura, in patrimoniul societatii, deci nu numai cesiune de parti sociale.
Si acum sa revenim la problema: o societate comerciala poate desfasura activitate economica la sediul principal, in afara sediului principal si la sediile secundare. Totul depinde de natura activitatii economice pe care societatea o desfasoara. Daca efectueaza aceasta activitate in alt loc decat sediul social principal, adica spre exemplu o firma care produce pantofi si are sediul in loc. X, produce talpa la pantofi intr-o sectie a sa situata in localitatea Y este absolut necesar sa deschida un punct de lucru in localitatea Y. Daca firma are ca obiect de activitate curatenie cladiri si are sediul social principal in localitatea X, dar ea efectueaza activitatea in alte localitati din tara, nu este necesar sa deschida nici un sediu social, insa obligatoriu trebuie ca activitatea de curatenie sa fie autorizata pentru desfasurare in afara sediului social principal, secundar, puncte de lucru. Autorizarea se face prin completarea si depunerea declaratiei model 2 la Registrul Comertului in urma aprobarii societatea primind un certificat constatator care atesta ca poate desfasura activitatea economica respectiva in afara sediilor principale, secundare, puncte de lucru.
Atunci cand se doreste autorizarea ce se face prin completarea si depunerea declaratiei model 2 la Registrul Comertului, iar in urma aprobarii acesteia, societatea va primi un certificat constatator care atesta ca poate desfasura activitatea economica respectiva in afara sediilor principale, secundare, puncte de lucru, este nevoie sa fie depuse si alte acte de catre societate?.
Pentru ca societatea sa poata desfasura activitatea nu este suficient doar certificatul constatator de autorizare de la registrul comertului ci va trebui sa obtineti de la primaria in raza careia se deschide punctul de lucru autorizatia de functionare.
Fara punct de lucru nu se poate? Dar daca se incheie un act intre administratorul firmei si persoana din localitatea unde vrea sa isi desfasoare activitatea? Acesta urmand sa ia autorizatia de functionare insa fara a mai deschide punct de lucru, fiind reprezentant al firmei(drept de semnatura si stampila)...avand in vedere ca activitatea nu se face face doar intr-un singur loc din localitatea respectiva.