Buna. Fiind o asociatie in domeniu social, avem diferite sedii secundare unde ne desfasuram activitatea. Aceste sedii se considera a fi puncte de lucru? Daca da, ce indatori am privind declararea, respectiv de ce acte am nevoie si unde trebuie sa le depun? Care este legislatia in domeniu?
Deschiderea unui punct de lucru (sau a mai multora) dupa etapa infiintarii firmei se realizeaza prin introducerea si inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului - ceea ce mai este cunoscut sub numele de “mentiuni”, sau sub numele de “acte aditionale”.
Acte necesare pentru punct de lucru
Pentru mentiunile privind inregistrarea si autorizarea de puncte de lucru aveti nevoie de urmatoarele documente:
•Copie dupa contractul de spatiu - pentru locatia in care se va afla punctul de lucru (cu datele de identificare ale proprietarilor)
•In situatia in care veti inchiria un imobil, de la o persoana fizica, pentru punctul de lucru, este necesar Contractul de Inchiriere vizat de Administratia Finantelor Publice. Daca veti inchiria de la o persoana juridica, vom avea nevoie si de o copie a titlului de proprietate sau de administrare a respectivului imobil
•Dosarul se va completa cu Hotararea Adunarii Generale, Act Aditional/Decizie Asociat Unic, Delegatie (redactate de catre noi), Contractul de Comodat - daca este cazul (redactat de catre noi),
•Adeverinta Acord Asociatie de Propietari pentru spatiul in care doriti sa deschideti punctul de lucru - daca este cazul (redactata de catre noi)
Este nevoie de prezenta asociatului/asociatilor, a stampilei si de copii ale tuturor actelor societatii comerciale.
Termenul pentru un astfel de demers este de 5-7 zile lucratoare din momentul in care dosarul este complet.
Declararea punctului de lucru la Administratia Financiara
Dupa deschiderea punctului de lucru (adica dupa ce au fost eliberate documentele referitoare la acest lucru de catre Registrul Comertului), punctul de lucru trebuie declarat la Administratia Financiara in raza careia va aflati cu sediul social al societatii. Aceasta se va face in termen de 30 de zile. Daca punctul de lucru are mai mult de 5 angajati, este vorba de un sediu secundar ce va trebui declarat si la administratia financiara in raza careia se afla sediul social al societatii si la administratia financiara in raza careia se afla sediul secundar (adica punctul de lucru).
Multumesc pentru raspuns, insa problema este ca nu suntem SRL, ci o asociatie, deci nu avem de-a face cu Registrul Comertului. Atunci de unde incep demersurile? Ori n-are importanta si oricum solicit autorizare de puncte de lucru de la RC?
Exact. Dar am ajuns acolo de unde am pornit. Daca o asociatie are mai multe puncte de lucru, unde trebuie declarate? Deoarece la Administratia Finantelor Publice imi cer acest lucru, dar nici acolo nu ma pot indruma, cum si de unde sa ma apuc de treaba.
Aveti doua posibilitati:
1. Declarati la administratia finaciara locala, pe baza deciziei organelor de conducere ale asociatie, a centrului, biroului, etc. loculcul si activitatea pe care o desfasurati(aceasta daca aveti asemenea sedii secundare situate in localitati ori judete diferite).
2. Acele sedii secundare le declarati ca fiind sucursale si le inregistrati atat la judecatoria unde are domiciliul principal asociatia, cat si la administratiile locale asa cum am specificat la pct1.
Punct lucru
anamariacelik
buna ziua
am o problema ! o firma inregistrata in judetul botosani deschide punt de lucru in judetul cluj.
ce documente prezinta la admistratia cluj?ce acte ... (vezi toată discuția)