Buna seara
Am o problema cu asiguratorul la care firma de leasing a incheiat polita CASCO, si anume:
in urma cu cca 2 luni am deschis un dosar de dauna, la firma de asigurari, s-a dat acceptul de intrare in reparatie si de aici incepe odiseea. dauna se refera la inlocuirea a doua jante de aliaj si un cauciuc ce au fost deteriorate datorita drumurilor. Pana aici e totul ok, dar service-ul nu a reusit sa gaseasca piesele necesare astfel incat sa se incadreze in parametrii impusi de asigurator asa ca a declinat dosarul. In aceste conditii am achizitionat on-line piesele pe cont propriu si bineinteles le-am achitat din buzunar urmand sa-mi recuperez costurile de la asigurator. Dupa rezolvarea problemelor m-am prezentat la asigurator cu facturile de achizitie si am completat cererea de despagubire urmand ca in aprox 30 zile sa mi se vireze banii. Ei bine, la capatul ceor 30 de zile am fost sunat de catre un inspector al asiguratorului si mi s-a comunicat telefonic ca facturile nu au fost intocmite corect (la beneficiar am trecut datele firmei de leasing deoarece asa m-a indrumat inspectorul de la sucursala locala a asiguratorului) si nu se poate face plata decat daca vor fi refacute facturile pe numele utilizatorului. Am mers la sucursala locala a asiguratorului unde i-am explicat inspectorului despre ce este vorba la care acesta a sustinut ca e corect asa cum am procedat eu. Mai mult, acesta a verificat stadiul in care a ajuns dosarul si cu aceasta ocazie a constatat ca acesta este tinut pe loc de catre inspectorul care mi-a comunicat telefonic ca acele facturi nu au fost intocmite corect. Aacum eu sunt la mijloc si nu stiu ce sa fac vazand ca cei doi inspectori ai aceleiasi firme de asigurari au divergente de opinie. Exista cineva pe cneva pe acest forum care s-a lovit de aceeasi problema si eventual a si depasit-o, care sa ma indrume ce ar trebui sa fac?
Va multumesc anticipat.:(
Va multumesc pt raspunsul dumneavoastra. Nu stiu ce este acolo dar acum fiecare in felul lui se spala pe maini, cel din braila sustine ca el a dat drumul dosarului si mai departe nu e treaba lui dar el este cel care m-a indrumat cum sa fie intocmite actele, iar cel de la galati (pe mana caruia a ajuns dosarul) sustine ca nu poate da drumul dosarului din motivele enumerate mai sus. De altfele cel din braila sustine ca normal era ca dosarul sa fie trimis la contabilitate si daca nu erau corecte actele l-ar fi respins cei de acolo. O chestie simpla la prima vedere dar al naibii de complicata in acelasi timp.
Virarea banilor se face in contul trecut pe factura la beneficiar (din pct. de vedere contabil). Daca la beneficiar este trecuta firma de leasing inseamna ca aceasta firma a facut achizitia pieselor, a platit si lor trebuie sa li se dea banii.
Daca achizitia a fost facuta de utilizator si platita de el din contul sau, atunci in mod sigur se trecea pe factura utilizatorul in calitate de platitor, beneficiar al produselor cumparate si beneficiar al despagubirii.
Deci, inspectorul local a gresit.
Nu inteleg cum din contul utilizatorului sa facut o plata pentru o factura care are ca beneficiar o alta societate?
SE PARE CA E CEVA IN LEGATURA CU TVA-UL, SOCIETATEA DE ASIGURARI NU ESTE PLATITOARE DE TVA DAR DORESTE SA-SI RECUPEREZE TVA-UL PRIN ALTA FIRMA, EU LE NUMESC NISTE COMBINATII PE CARE NICI EU NU LE INTELEG.