avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 915 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Studenta, asigurata conform art. 257, alin. (1) din ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Studenta, asigurata conform art. 257, alin. (1) din Legea nr. 95/2006, datorez CASS pentru venitul din inchirierea unui apartament?

Buna ziua!
Sunt studenta, deci asigurata conf. art. 257, alin 1 al legii 95/2006 privind reforma in sanatate, doresc sa stiu daca datorez contributie la CAS pentru venitul castigat din inchirierea unui apartament?
Cel mai recent răspuns: maramara11 , utilizator 13:43, 8 Decembrie 2011
(2) Contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 6,5%, care se aplica asupra:
a) veniturilor din salarii sau asimilate salariilor care se supun impozitului pe venit;
b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit; daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, aceasta nu poate fi mai mica decat cea calculata la un salariu de baza minim brut pe tara, lunar;



Dv. fiind studenta este adevarat ca beneficiati de asigurare conform art.257 , alin 1din legea 95/2006 numai ca dv. beneficiati de un venit din inchiriere care se supune impozitarii dar si asigurarii de sanatate conform literei b .
maramara11 a scris:

Buna ziua!
Sunt studenta, deci asigurata conf. art. 257, alin 1 al legii 95/2006 privind reforma in sanatate, doresc sa stiu daca datorez contributie la CAS pentru venitul castigat din inchirierea unui apartament?


Statutul de student nu confera automat statutul de asigurat la sanatate,fara plata contributiei.Astfel,trebuie sa aveti pana la 26 de ani si sa nu obtineti venituri ,pt. a putea sa fiti asigurata fara contributie.