avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 935 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... CASS
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

CASS

Student care a obtinut singurele sale venituri la referendum (in 2012 in valoare de 255 lei cu 41 lei impozit), trebuie sa plateasca CASS ?
I s-a comunicat ca trebuie sa plateasca CASS in valoare de 468 lei adica 39 lei x 12 luni.
Cel mai recent răspuns: alexandra133 , utilizator 12:39, 23 Iulie 2014
Art. 213 alin. (1) din Legea 95/2006: Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:
a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;

Art. 257. - (1) Persoana asigurată are obligaţia plăţii unei contribuţii băneşti lunare pentru asigurările de sănătate, cu excepţia persoanelor prevăzute la art. 213 alin. (1).
(2) Contribuţia lunară a persoanei asigurate se stabileşte sub forma unei cote de 6,5% [acum este 5.5%], care se aplică asupra:
b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfăşoară activităţi independente care se supun impozitului pe venit; dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculează contribuţia, aceasta nu poate fi mai mică decât cea calculată la un salariu de bază minim brut pe ţară, lunar;