avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... contributie sanatate pfa/pfi
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

contributie sanatate pfa/pfi

Buna! Am obtinut venituri din activitati independente inceptand cu luna septembrie 2009 pana in martie 2010 ca PFI. Din aprilie 2010 am PFA. Va rog sa imi spuneti de cand trebuie sa platesc contributia la sanatate, din septembrie 2009 sau din aprilie 2010? De la Casa de sanatate mi-au spus ca din septebrie 2009, iar alte persoane mi-au spus ca nu pot fi obligata sa platesc contributia anterior infiintarii PFA-ului. Pot fi obligata sa platesc si pentru perioada anterioara infiintarii PFA=ULUI?? Mentionez ca din 2009 incepand sunt studenta, deci in perioada septembrie 2009-martie 2010 eram asigurata. VA MULTUMESC!
Cel mai recent răspuns: anca27 , utilizator 18:26, 21 Martie 2011
In baza caror documente (ce fel de contracte) ati obtinut veniturile din perioada septembrie 2009 - martie 2010?
Conventie civila (AVON)
Legea 95/2006 (reforma in domeniul sanatatii) - in vigoare in perioada in care ati realizat venituri ca PFI.

Art. 257. - (1) Persoana asigurată are obligaţia plăţii unei contribuţii băneşti lunare pentru asigurările de sănătate, cu excepţia persoanelor prevăzute la art. 213 alin. (1).
2) Contribuţia lunară a persoanei asigurate se stabileşte sub forma unei cote de 5,5%, care se aplică asupra:
b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfăşoară activităţi independente care se supun impozitului pe venit;

Potrivit Codului Fiscal art. 40 alin. 1 lit. a, impozitul pe venit se aplica, în cazul persoanelor fizice rezidente române, cu domiciliul în România, asupra veniturilor obţinute din orice sursă, atât din România, cât şi din afara României;