Buna ziua!
Sunt student la zi la o facultate de stat acreditata si am 26 ani si 5 luni. Mama mea este educatoare la stat.
Intrebare: Mama mai poate primi vreo deducere de impozit din salariu asa cum a primit pana acum pentru ca ma are in intretinere? Aceasta deducere este valabila doar pana cand am implinit eu 26 de ani, sau atat timp cat sunt student (masterand)?
Puteti sa-mi spuneti si mie ce lege si ce articol vorbeste despre aceasta situatie?
Va multumesc anticipat!
Deducerile suplimentare sunt prevazute in Codul Fiscal, la capitolul impozit pe salarii, si in HG nr.44 - normele de aplicare a Codului Fiscal.
Orice angajat poate beneficia de deducere suplimentara la impozit pentru copiii sai, indiferent de varsta lor, in anumite conditii.
Limita de 26 de ani + studii este pentru asigurarea de sanatate a copilului prin parinte.
Extras din HG nr. 84/2005 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin HG nr. 44/2004
90. Pentru ca o persoana sa fie in intretinere, aceasta trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- existenta unor raporturi juridice intre contribuabil si persoana aflata in intretinere;
- persoana fizica intretinuta sa aiba venituri impozabile si neimpozabile mai mici sau egale cu 250 lei lunar.
Persoana aflata in intretinere poate avea sau nu domiciliu comun cu contribuabilul in a carui intretinere se afla.
91. Sunt considerate persoane aflate in intretinere sotul/sotia contribuabilului, copiii acestuia, precum si alti membri de familie pana la gradul al doilea inclusiv.
92. In sensul art. 56 alin. (3) din Codul fiscal, in categoria "alt membru de familie aflat in intretinere" se cuprind rudele contribuabilului si ale sotului/sotiei acestuia pana la gradul al
doilea inclusiv.
93. Dupa gradul de rudenie rudele se grupeaza astfel:
- rude de gradul intai, cum ar fi: parinti si copii;
- rude de gradul al doilea, cum ar fi: bunici, nepoti si frati/surori.