Buna
Am o nelamurire. Recent am auzit ca de la 1 ianuarie 2012 se poate primi pensie de urmas si daca sunt angajata cu norma intreaga. Momentan beneficiez de pensie de urmas si sunt studenta la master. In curand voi fi angajata cu norma intreaga si unul dintre viitorii colegi mi a zis ca voi putea beneficia si de pensia de urmas dupa angajare incepand cu 1 ianuarie 2012. Va multumesc anticipat.
Art. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas: a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b).
Art. 118
(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limita de varsta;
b) nevazatorii;
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum si copiii, pensionari de urmas, incadrati in gradul III de invaliditate;
d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).
Atata timp cat sunteti studenta, pana la varsta de 26 ani puteti cumula pensia de urmas cu alte venituri.
De la 1 ianuarie 2011, de cand se aplica Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, se poate cumula pensia de urmas cu orice venit salarial, indiferent de cuantumul acestuia.
Am si eu o intrebare: daca pe parcursul anului universitar nu am mai putut continua cursurile din motive financiare ( am platit prima transa de studiu), voi mai primii pensia de urmas pana la inceperea urmatorului an de studiu( 01.11.2012) ?
1. La Casa de Pensii trebuie sa duceti adeverinta de student in fiecare toamna, pana la 1 octombrie.