avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1051 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pot cumula pensia de urmas cu alte venituri?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pot cumula pensia de urmas cu alte venituri?

Buna
Am o nelamurire. Recent am auzit ca de la 1 ianuarie 2012 se poate primi pensie de urmas si daca sunt angajata cu norma intreaga. Momentan beneficiez de pensie de urmas si sunt studenta la master. In curand voi fi angajata cu norma intreaga si unul dintre viitorii colegi mi a zis ca voi putea beneficia si de pensia de urmas dupa angajare incepand cu 1 ianuarie 2012. Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 00:53, 16 Ianuarie 2012
@rebecka

Eu sunt de parere ca nu puteti sa intrerupeti cursurile pana va rezolvati problemele financiare si sa beneficiati de pensie de urmas. Daca nu doriti sa va legati la cap fara sa va doara, adica daca nu doriti sa va treziti cu o decizie de debit de la casa de pensii, va duceti si anuntati casa de pensii, in scris, ca ati intrerupt cursurile.

Potrivit art. 84 din Legea nr. 263/2010, aveti dreptul la pensie de urmas numai pe perioada in care va aflati in continuarea studiilor. Or, dvs. nu mai indepliniti aceasta conditie, prevazuta in mod expres in lege. Aveti obligatia legala sa comunicati aceasta casei de pensii (art. 119 din Legea nr. 263/2010) si puteti sa solicitati suspendarea platii pensiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas maryan27 maryan27 Buna seara! In conditiile in care o persoana cu varsta de 23 de ani, lucreaza cu forme legale la o firma privata, mai poate beneficia de pensie de urmas de pa ... (vezi toată discuția)