avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 816 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Acordul asociatiei pentru activitate PFI
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Acordul asociatiei pentru activitate PFI

Am inchiriat un spatiu pentru desfasurarea unei activitati ca PFI.
Am inteles ca am nevoie de acordul asociatiei, dar asociatia nu vrea sa-mi dea acest acord, invocand diverse motive.

La acelasi etaj cu mine se afla o firma de recrutare bone, care functioneaza de 5 ani in imobil, din cate am inteles. Daca aceasta firma isi desfasoara activitatea si mie nu-mi dau acordul cei din asociatie, asta este discriminare si doresc sa am refuzul lor scris, pentru a ma putea adresa instantei.

Eu am renovat acest apartament, si am investit niste bani in el, pentru a-mi desfasura activitatea care reprezinta principala sursa de venit. Nu mi se poate refuza desfasurarea activitatii- prin refuzul de a-mi da acordul asociatiei, atata timp cat asta este profesia pe care o am si activitatea pe care o desfasor.


Cei de la Asociatie mi-au spus ca activitatea mea presupune " trafic de persoane " adica lucrez cu oamenii ( e vorba de consultatii psihologice ) si ca cei din bloc nu mai sunt de acord cu alte firme care sa-si desfasoare activitatea in bloc gasind tot felul de motive ( ca se foloseste liftul, ca se lasa usa de la intrare deschisa, chiar daca e interfon, ca astfel intra tot felul de persoane straine, inclusiv aurolaci etc) motive nefondate. Asta se intampla fara ca eu sa am vreo legatura cu toate astea... sunt motive nefondate.

Si eu nu sunt firma, sunt PFI, nu am personalitate juridica.

Mi-au mai pus conditia ca sa platesc intretinerea dublul persoanelor angajate, ca asa au ei in statutul asociatiei- dar asta e o conditie prevazuta pentru firme ( si , repet, eu nu am persoane angajate si nu sunt firma) .

Cum ma sfatuiti sa procedez?

Va multumesc!

PS; daca si locuiesc acolo, si imi si desfasor activitatea in acel apartament, inseamna ca ii schimb destinatia?
Cel mai recent răspuns: johnpescar , utilizator 18:04, 14 Decembrie 2011
~ Conținut șters la cerere ~
la mine nu vine lumea sa stea si sa se spele pe maini, sa-si faca dus etc, sau sa manance. e vorba de psihoterapie. eu nu ma duc la domiciliul clientului. el vine la mine. sedintele de psihoterapie/ consiliere, presupun discutii si atat.

nu deranjeaza pe nimeni ca vine cineva la mine ca si pacient, sau ca si prieten. nu am de ce sa platesc mai multe persoane , fiindca pacientii mei nu se muta la mine.

Inteleg ca ati inchiriat acest spatiu. Bun! Inainte de a-l inchiria ati intrebat conducerea asociatiei daca va fi de acord sa desfasurati activitate profesionala in acel apartament? Presupun ca nu, pentru ca ati mers mai departe si ignorand o asemenea posibilitate de a fi refuzata, ati amenajat apartamentul. L-ati amenajat ca sa locuiti in el sau in vederea desfasurarii unei activitati profesionale?

Cu ce este de vina asociatia de proprietari ca dv. ati facut amenajari in apartament fara ca sa intrebati pe nimeni daca va va da acordul?
Faptul ca mai exista o firma care desfasoara activitate acolo, probabil ca s-or fi saturat de deranjul de pe scara si atunci au hotarat sa nu mai permita deschiderea de activitati in bloc.

Scara si toata calea de acces spre apartamentul inchiriat de dv. este proprietate privata comuna, asa ca proprietarii au dreptul sa vrea orice pe teritoriul proprietatii lor in relatia cu tertii.

Dv. uitati ca acel bloc are apartamente pentru locuit, nu pentru desfasurat diferite activitati profesionale.
Oricine va va putea spune ca de locuit, puteti locui acolo, dar de desfasurat activitati, exista blocuri de birouri, special construite si amenajate unde puteti inchiria un spatiu pentru desfasurarea activitatii.

Atata timp cat desfasurati o activitate profesionala in acel apartament, da, ii schimbati destinatia, iar pretentia asociatiei de a incheia cu dv. o conventie prin care sa platiti sume suplimentare la intretinere este legitima, atata timp cat in apartamentul acela vor veni clientii. Cat va cere pentru acest lucru, de-abia acesta este un lucru discutabil.
Proprietara mi-a spus ca au mai functionat firme in acest apartament.

Daca stiam ca voi intampina asemenea probleme , nici nu mai inchiriam acest spatiu. Cele mai multe blocuri din centrul Bucurestiului au sedii de firme, deci eu ca PFA, nu am activitatea lor, si e o mare diferenta.

Eu sunt inregistrata la administratia financiara din 2002 si nu mi-a cerut nimeni acordul pentru activitatea ca PFA, pe care o desfasuram in casa mea.
Si nici nu am intalnit asemenea mentalitate.

Cele mai multe blocuri din centrul Bucurestiului au sedii de firme, deci eu ca PFA, nu am activitatea lor, si e o mare diferenta.


Aici va inselati. Faptul sa sunteti PFA nu inseamna automat ca aveti activitate mai redusa decat un SRL, MAI ALES ca urmeaza sa lucrati cu clienti, deci automat trafic intens pe scara blocului. Cunosc cazul unui SRL cu sediul intr-un bloc din centrul Bucurestiului, cu un singur angajat (deci o singura persoana care vine la birou), care plateste lunar 75 lei in plus la intretinere, doar pentru ca este firma.

Alte discuții în legătură

Se considera discriminare daca o asociatie de proprietari nu-mi da acordul pentru a inregistra sediul pfi? laurasimona laurasimona Buna seara, Am inchiriat un spatiu pentru desfasurarea unei activitati ca PFI. Am inteles ca am nevoie de acordul asociatiei, dar asociatia nu vrea sa-mi ... (vezi toată discuția)
Cum obtin acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor pentru schimbare destinatie apartament pentru sediu social? Mihail Cazacioc Mihail Cazacioc [b]In caz de refuz[/b] al din partea Asociatiei de proprietari si/sau al vecinilor pentru a-si da acordul cu privire la schimbarea destinatiei apartamentului ... (vezi toată discuția)
Am nevoie de acordul vecinilor pentru pfa? laurasimona laurasimona Buna seara, Sunt inregistrata ca PFA - cu denumirea Cabinet de Psihoterapie. De curand m-am mutat in Bucuresti si am inchiriat un spatiu pentru cabinet. ... (vezi toată discuția)