Daca este vorba de un SRL ai nevoie de:
- hotararea AGA;
- contract de cesiune parti sociale;
- act constitutiv actualizat;
- specimen de semnatura pentru noul administrator, daca este cazul;
- declaratie pe proprie raspundere pentru noul asociat/asociati, dupa caz;
- copie CI pentru noul asociat/asociati.
In cazul in care, pe langa cedarea partilor sociale se doreste si schimbarea sediul social, mai ai nevoie de
- contract de comodat / inchiriere;
- acordul vecinilor si al asociatiei de prietari;
- copie titlu de proprietate pentru noul sediu.
In ceea ce priveste declaratia pe proprie raspundere pentru noul asociat / asociati si specimenul de semnatura, te sfatuiesc sa le dai in fata judecatorului delegat, nu se percep taxe, la notar te costa cam 50 lei pentru fiecare exemplar si drumul care il faci la notar il faci la ORC dar mai scutesti din bani.
Cel mai bine ar fi sa te adresezi unui avocat, va stii exact ce are de facut si te poate sfatui ce sa faci pentru plati taxe mai mici, inclusiv impozitul pe profit rezultat din cesonarea partilor sociale.
dumneavoastra in calitate de cesionar trebuie sa verificati bonitatea firmei, luati legatura cu un contabil (posibil viitorul dv contabil), solicitati macar ultimul bilant al societatii, ultima balanta, solicitati un certificat fiscal
Cumpararea unei societati implica drepturi dar si multe obligatii.
In practica se mai intampla ca cei ce vand sa incheie diverse contracte care nu le inregistreaza in contbilitate si cu care o sa va "treziti" ulterior. Puteti chiar sa solicitati constituirea unei garantii din partea cedentilor ce va fi eliberata dupa o perioada stabilita de parti.
Ca acte o sa va trebuiasca copie de pe actul de identitate , actul de studii si actul de spatiu.
Trebuia sa stabiliti in contractul de cesiune de parti sociale cine va suporta toate cheltuielile ocazionate si pretul partilor sociale cedate (in acest caz vb cu cel ce va certifica actul de cesiune).
La final........ca si cheltuiala............mai bine va faceti dv o firma noua.