avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1042 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale cesiune parti sociale
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

cesiune parti sociale

Buna ziua!
Stie cineva ce formulare orc imi trebuie completate pentru cesiune parti sociale de la asociat unic catre alt asociat unic, revocare administrator si numire administrator nou si schimbare sediu social.Care este declaratia tip care trebuie completata?Este necesar cazier fiscal?Daca da, de unde se scoate?
Cel mai recent răspuns: Gabriel Iliescu , Consilier juridic 21:10, 15 August 2010
Buna ziua,
se face contract de cesiune de parti sociale intre cei doi, decizie asociat unic prin care se revoca vechiul administrator si se numeste cel nou, se schimba sediul social.
este nevoie in acest caz de declaratia notariala si specimen de semnatura asociat nou, declaratie adminsitrator, dovada sediu social, adeverinta asociatie proprietari
ONRC nu impune nici o formulare pentru acest modificari, trebuie sa redactati dumneavoastra o hotarare AGA care sa cuprinda: cesiunea, revocare administrator, numire administrator, schimbare sediu social. Cazierul fiscal il obtine ONRC-ul, platiti o taxa la ei pentru acest lucru.

Documente necesare:
1. Cerere inregistrare persoane juridice, o gasiti aici: [ link extern ]
2. Hotararea AGA
3. Contorul de cuvinte la hotararea aga
4. Actul constitutiv actualizat;
5, Contractul de cesiune, în original; dacă actul modificator conţine toate clauzele referitoare la drepturile şi obligaţiile cedenţilor şi cesionarilor şi a fost semnat şi de aceştia, contractul de cesiune nu se mai prezintă;
6. Copii certificate de pe actele de identitate ale persoanelor fizice şi, după caz, de pe certificatele de înregistrare ale persoanelor juridice care dobândesc calitatea de asociaţi;
7. Declaraţiile date pe proprie răspundere de către asociatul unic/noii asociaţi care prin cesiune sau moştenire au dobândit părţi sociale/noii administratori din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestor calităţi (original);
8. Dacă potrivit actelor de cesiune s-au obţinut câştiguri de către cedentul persoană fizică din vânzarea părţilor sociale/acţiunilor, câştiguri determinate ca diferenţă pozitivă între preţul de vânzare şi valoarea nominală/preţul de cumpărare, se vor depune şi documentele de plată a impozitului pe venit
9. Dovezile privind noul sediu social (copie);
10. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
11. Certificatul de înregistrare şi după caz, anexa/anexele (originale*);
12. Declaraţia-tip pe propria răspundere (original), semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
- persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani (model 1);
- persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitarveterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2).
13. Specimenul de semnatura

Sper ca le-am trecut pe toate.
Formularele le puteti obtine de la adresa: [ link extern ]
lmbconsult a scris:

Buna ziua,
se face contract de cesiune de parti sociale intre cei doi, decizie asociat unic prin care se revoca vechiul administrator si se numeste cel nou, se schimba sediul social.
este nevoie in acest caz de declaratia notariala si specimen de semnatura asociat nou, declaratie adminsitrator, dovada sediu social, adeverinta asociatie proprietari


Nu este nevoie de nici o declaratie notariala, declaratia ca indeplineste conditiile de a fi administrator si asociat se da la registrul comertului, de asemenea si specimenul de semnatura tot acolo.
asta daca se prezinta personal asociatul; de regula mentiunile se depun de catre juristi
Peruschi a scris:

ONRC nu impune nici o formulare pentru acest modificari, trebuie sa redactati dumneavoastra o hotarare AGA care sa cuprinda: cesiunea, revocare administrator, numire administrator, schimbare sediu social. Cazierul fiscal il obtine ONRC-ul, platiti o taxa la ei pentru acest lucru.

Documente necesare:
1. Cerere inregistrare persoane juridice, o gasiti aici: [ link extern ]
2. Hotararea AGA
3. Contorul de cuvinte la hotararea aga
4. Actul constitutiv actualizat;
5, Contractul de cesiune, în original; dacă actul modificator conţine toate clauzele referitoare la drepturile şi obligaţiile cedenţilor şi cesionarilor şi a fost semnat şi de aceştia, contractul de cesiune nu se mai prezintă;
6. Copii certificate de pe actele de identitate ale persoanelor fizice şi, după caz, de pe certificatele de înregistrare ale persoanelor juridice care dobândesc calitatea de asociaţi;
7. Declaraţiile date pe proprie răspundere de către asociatul unic/noii asociaţi care prin cesiune sau moştenire au dobândit părţi sociale/noii administratori din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestor calităţi (original);
8. Dacă potrivit actelor de cesiune s-au obţinut câştiguri de către cedentul persoană fizică din vânzarea părţilor sociale/acţiunilor, câştiguri determinate ca diferenţă pozitivă între preţul de vânzare şi valoarea nominală/preţul de cumpărare, se vor depune şi documentele de plată a impozitului pe venit
9. Dovezile privind noul sediu social (copie);
10. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
11. Certificatul de înregistrare şi după caz, anexa/anexele (originale*);
12. Declaraţia-tip pe propria răspundere (original), semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
- persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani (model 1);
- persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitarveterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2).
13. Specimenul de semnatura

Sper ca le-am trecut pe toate.
Formularele le puteti obtine de la adresa: [ link extern ]


Dintre actele enumerate de dvs, care sunt necesare doar pt cesiunea de parti sociale de la un asociat unic roman la alt asociat unic strain, din afara firmei, care cunoaste limba romana, administratorul ramanand acelasi? Vechiul asociat, dupa semnarea contractului, poate delega o alta persona sa se ocupe de formalitatile necesare si sa semneze in locul ei actele ? Decizia asociatului unic poate fi semnata de persona imputernicita sau trebuie sa fie semnata de noul asociat?
Ambii asociati trebuie sa prezinte copii certificate de pe actele de identitate?
Multumesc anticipat!

Alte discuții în legătură

Schimbare sediu social si asociat unic ilmir ilmir Buna seara Am si eu o problema vreau sa preiau firma tatalui meu si sa ii mut sediu in alt judet daca imi poate spune si mie ce pasi trebuie sa parcurg caci ... (vezi toată discuția)
Hotarare aga cesiune Anny2009 Anny2009 Va rog sa ma ajutati cu o lamurire: in cazul in care intr-un srl cu 34 de asociati, unul cesioneaza catre un altul ,tot asociat , toate partile sale sociale, ... (vezi toată discuția)
Acte necesare schimbare sediu, cesiune de parti sociale si modificare asociati pt un srl mmf mmf Buna ziua! Va rog sa imi spuneti daca pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor cu privire la schimbarea sediului, la cesiunea partilor ... (vezi toată discuția)