In data de 10.12.2011 a decedat un salariat ai firmei, iar sotia acestuia a depus la firma in data de 15.12.2011, o cerere pentru acordarea ajutorului de deces conform legii 263/2010.
Dupa cate am inteles d-na a depus o cerere pentru acordarea ajutorului si la firma unde lucreaza doamna...cerere care a fost aprobata si de unde d-na a primit acest ajutor.
Din cate am citit eu in lege...se zice ca ajutorul de deces se achita de un singur platitor de drepturi de asigurari sociale.
Intrebarea mea este...noi mai suntem obligati sa achitam ajutorul de deces...din moment ce d-a a primit deja unul, si cat este cuantumul ajutorului ( daca am inteles eu bine 2022 lei)
Va multumesc!
1. In cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, beneficiaza de ajutor de deces o singura persoana care face dovada ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces si care poate fi, dupa caz, sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul sau, in lipsa acestora, oricare persoana care face aceasta dovada.
2. Cuantumul ajutorului de deces = 2022 lei
3. Ajutorul de deces se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat si se acorda, la cerere, pe baza certificatului de deces.
1. - Platitorul ajutorului de deces scrie pe verso-ul certificatului de deces "Achitat suma de 2022 lei", pune data, semneaza si stampileaza.
- Asta pentru a impiedica plata dubla a ajutorului de deces.
2. - Daca doamna in cauza a primit acest ajutor nu mai trebuie sa-l platiti si dvs.
- Ii cereti certificatul de deces sa vedeti daca afost platit acest ajutor.
3. - Nu cumva doamna a primit un ajutor de inmormantare de la angajatorul ei in baza CCM aplicabil unitatii.
- In acest caz acesta ajutor nu este acelasi cu ajutorul de deces.
4. Daca veti plati dvs. ajutorul de deces il recuperati din contributia lunara pentru pensii.
Ajutor de inmormantare
sallai
am a firma mica, cu 5 salariati. Moare un salariat. Nu am contract colectiv de munca. In CIM nu este specificat nimic referitor la ajutorul de inmormantare. Ma ... (vezi toată discuția)