Buna seara. Sunt functionar public cu statut special si pana in primavara lui 2011 am lucrat intr-un serviciu de pasapoarte din tara. In lunile martie aprilie a fost facuta o reorganizare a Directiei Generale de Pasapoarte astfel incat un nr de lucratori au fost mutati cu functie cu tot la Bucuresti punanduli-se in vedere ca ori accepta mutarea ori sunt pusi la dispozitie timp de 6 luni apoi le vor fi incetate raporturile de munca. Problema in care doresc sa ma lamuriti este aceea a alegerii lucratorilor care au fost mutati. La noi in serviciu ni sa comunicat ca au fost luate in calcul motive de ordin profesional si motive sociale dar sa fiti siguri ca au fost total altele.Pot dezvolta subiectul daca este cazul. Intrebarea mea era daca nu cumva trebujiau respectate actele normative in vigoare, in speta Statutul .politistului (lg360/2002)care spune:
ART. 78
(1) Dispoziţiile prezentei legi se completează cu prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale altor acte normative în vigoare aplicabile funcţionarului public, în situaţia în care domeniile respective nu sunt reglementate în legislaţia specifică poliţistului.
si Legea functionarului public(lg188/1999)care spune si ea ca:
(1) In caz de reorganizare a autoritatii sau institutiei publice, functionarii publici vor fi numiti in noile functii publice sau, dupa caz, in noile compartimente in urmatoarele cazuri:
a) se modifica atributiile aferente unei functii publice mai putin de 50%;
b) sunt reduse atributiile unui compartiment;
c) este schimbata denumirea fara modificarea in proportie de peste 50% a atributiilor aferente functiei publice;
d) este schimbata structura compartimentului.
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) se face cu respectarea urmatoarelor criterii:
a) categoria, clasa si, dupa caz, gradul profesional ale functionarului public;
b) indeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru functia publica;
c) pregatirea profesionala;
d) sa fi desfasurat activitati similare.
(3) In cazul in care exista mai multi functionari publici, se organizeaza examen de catre autoritatea sau institutia publica. .
Deci este un abuz in functie al sefului numirea celor ce vor fi mutati pe baza unor criterii stabilite de el fara organizarea unui concurs intre lucratorii dintre compartimentul ce urma a fi reorganizat ? Si daca da, este tarziu pentru formularea unei plangeri? Unde se poate face aceasta? Va multumesc.
Eu sunt de parere ca trebuia sa contestati mutarea dvs.odata cu primirea dispozitiei, acum cred ca e cam tardiv. In plus nu cred ca ati fost mutat fara ca dvs. sa va dati acordul in scris, conf. Legii 188/1999 republicata, acord care fireste se afla la dosarul dvs. de mutare. In principiu trebuia organizat concurs dar probabil ca la nivel de institutie au fost creeate niste criterii de departajare, in sensul vechimii sau a situatiei financiare, a domiciliului, a ultimelor calificari sau in functie de ultimele evaluari. Nu cred ca va mai puteti reintoarce la vechiul loc de munca.:(
buna seara
sincera sa fiu am citit LEGEA Nr. 360 din 6 iunie 2002 privind Statutul poliţistului
(text actualizat în baza actelor normative modificatoare, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 7 martie 2005:
Legea nr. 281/2003;
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 101/2004;
Legea nr. 101/2004;
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 102/2004, aprobată cu modificări prin Legea nr. 24/2005;
Legea nr. 562/2004;
Legea nr. 24/2005.
si nu am gasit nicio referire la legea 188/1999 actualizata.
ART. 47
(1) Poliţistul poate fi delegat, detaşat ori transferat, potrivit normelor de competenţă aprobate prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, în condiţiile legii.
(2) Detaşarea poliţiştilor, cu acordul lor, în cadrul organelor speciale din structura autorităţilor publice se face pe perioada stabilită prin dispoziţiile legale în vigoare.
(3) La încetarea detaşării, poliţistul va fi numit într-o funcţie echivalentă celei din care a fost detaşat, dacă este vacantă, sau în altă funcţie corespunzătoare gradului profesional deţinut, în condiţiile prezentei legi
Intradevar am semnat un acord cand am fost pus in fata faptului implinit dar va asigur ca nu au existat nici un fel de criterii stabilite la nivel de institutie. Totul a fost lasat la alegerea sefului care a ales dupa afinitati . va pot spune ca au fost colegi care aveau aceleasi calificative ca mine, aceeasi vechime, in plus eu am studii superioare. Criteriul de departajare a fost faptul ca respectiva colega eramama iar eu doar tata. A.. si era si nevasta soferului institutiei:D. Si cine aspus ca vreau sa ma intorc la fostul loc de munca in felul acesta? As vrea ca cel care a gresit sa raspunda, atat.
Pentru lili1- in articolele de mai sus este vorba de detasare ,delegare sau transfer pe cand la mine a fost vorba de o reorganizare ainstitutiei si o mutare in interesul institutiei lucru care nu este reglementat de statutul politistului ci de lg 188/1999 conform art 78 din 360/2002.
Iar contestatie nu am facut atunci pentru ca am fost sfatuit prost. Nu toti stim sa ne descurcam in hatisul legislativ din Romania.
Atunci pentru linistea dvs. faceti in scris institutiei de la care ati plecat o reclamatie iar acestia sunt obligati sa va raspunda la solicitare. In sesizare faceti referire la toate aceste aspecte pe care ni le-ati relatat si asteptati raspunsul. Cereti nr. de inregistrare la reclamatie, pentru ca stiti destul de bine ca oricine vine in control, reclamatiile sunt primele care sunt luate la ochi de superiori. Nu aveti nimic de pierdut, dar cel putin poate asa va linistiti ca ati facut ceva. Din pacate profesionalismul nu mai este un criteriu de selectie a functionarilor ci care cu cine este neam, coleg de partid, a cui nevasta/ibovnica esti sau cine e finul sau nasul cui.
Dispozitie de mutare
valy2008
pentru un angajat al politiei care a fost mutat de la locul sau de munca de catre seful inspectoratului de politie ,prin "Dispozitia Sefului Inspectoratului" ... (vezi toată discuția)