Procedura, in mare este asa cum a fost descrisa mai sus, dar poate sa difere putin de la o loaclitate la alta.
Oricum toate documentele trebuie sa ajunga la "Judecatorul delegat". Adica Judecatoria din zona dumneavoastra a delegat un judecator care sa se ocupe de asociatiile de proprietari. La noi biroul judecatorul delegat este situat in cladirea "Directiei de finante locale", aceea care apartine de primarie si este chiar in cladirea primariei. Atentie nu la finantele generale, acolo unde este ANAP-ul ..... La Finantele generale, la "Directia de finante publice" unde este si ANAP-ul se merge deabia dupa obtinerea "Incheierii" data de judecatorul delegat. De acolo se obtine apoi codul de inregistrare fiscal asa cum s-a explicat mai sus.
Legea 230/2007 prevede:
Art. 6. -
(1) Cererea pentru dobândirea personalităţii juridice a asociaţiei de proprietari împreună cu statutul, acordul de asociere şi procesul-verbal al adunării generale de constituire se depun şi se înregistrează la organul financiar local în a cărui rază teritorială se află clădirea.
Acest "organ financiar local" este "Directia de finante locale" din cadrul primariei - biroul Judecatorului delegat.