avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 347 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... unde se depun actele pentru infiintare asociatie de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

unde se depun actele pentru infiintare asociatie de prop

Buna ziua,

As dori sa stiu unde se depun actele pentru a se face schimbarea de la Asociatie de locatari la asociatie de prop.

Administratorul spune ca le-a depus la judecatorie dar i-a respins dosarul pentru ca nu era complet. Acum ca a adunat toate actele vrea sa le depuna la judecatorie.

Ceea ce vreau sa stiu este daca actele de infiintare se depun la judecatorie sau la administratia financiara? care ulterior trimite dosarul la judecatorie pt infiintare

Stiu ca trebuie sa avem Incheiere judecatoreasca de infiintare..dar nu stiu unde le depun prima data...la administratie sau la judecatorie sa obtin incheierea??

Mentionez ca sediul asociatiei este in sectorul 3

la judecatorie trebuie sa platim o taxa de timbru pentru infiintare?

Multumesc pentru orice informatie
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 11:14, 28 Aprilie 2010
Dosarul se inregistreaza la Judecatorie si apoi la finante se depune incheierea pentru inregistrare. Nu va puteti inregistra la finante daca nu ati dobandit personalitate juridica prin inscrierea in registrul tinut la judecatorie.
Dosarul se depune la registratura primariei de care apartineti.

Administratorul sau cine duce acest dosar la primarie va primi un bon de inregistrare. Dosarul sta la primarie in jur de o luna, timp in care teoretic este verificat de juristii primariei. In caz ca sunt nereguli in dosar acestia ar trebui sa il cheme pe administrator si sa-i ceara sa corecteze erorile sau sa mai aduca vreun document s.a.m.d.
De la primarie dosarul este depus de juristi la judecatorie si i se fixeaza o data pentru judecarea lui.

Pe tot acest parcurs administratorul trebuie sa se intereseze de soarta dosarului pentru ca practic nu-l instiinteaza nimeni, de nimic.

Administratorului ii trebuie o imputernicire din partea presedintelui comitetului executiv ales in Adunarea Generala de constituire pentru reprezentarea in toate locurile in care este vorba de dosarul privind infiintarea asociatiei (primarie, judecatorie, administratia financiara...). Imputernicirea trebuie numai datata si semnata, nu stampilata, intrucat noua asociatie ce se vrea infiintata nu are inca stampila. Niciun document din dosar si nicio cerere nu trebuie stampilata (cu stampila asociatiei de locatari).
Ultima modificare: Joi, 22 Aprilie 2010
elga50, moderator
Completare,
Eu as zice ca delegatia sa fie semnata de actualul presedinte si stampilata cu stampila as. loc. - care pana una-alta este valabila.

La Iasi este un birou specializat pentru infiintarea as. prop. si este in aceeasi incapere cu administratia financiara a municipiului. Desigur, in buna noastra traditie, lucrurile trenează destul de mult si aici. Faza este ca in as. noastra de locatarii nu reusim sa ne adunam in cvorum legal (suntem 504 ap. si oamenii nu doresc faramitarea) pentru a demara cu actele - cred ca am incercat de vre-o 10 ori.... Cred ca pana la urma vom incerca transformarea pe blocuri.
Intre timp am avut ceva de facut la judecatoria sectorului 1 bucuresti. si am fost la biroul de pers juridice ..la serviciul asociatii de proprietari...am intrebat care sunt documentele necesare trecerii de la asoc de loc. la asoc de prop si mi s-a spus ca nu se stie pt ca dosarul se depune la organul fiscal adica la administratia financiara de care apartinem.. si nu la judecatoria sectorului 1

Deja nu mai stiu unde se depune dosarul in fapt.

Stie cineva mai concret? poate cei care au facut asa ceva la sectorul 3..

din pacate din cauza jobului pe care il am..imi este imposibil sa merg la Judecatoria 3 in urmatoarele sapt sa ma interesez direct..iar la telefon nu rasp nimeni bineinteles...

poate cineva care a facut asa ceva mai recent stie sa ma lamureasca unde se depun actele.

multumesc
@nicoleta_85
Eu m-am ocupat de dosarul de infiintare a asociatiei noastre, am facut asa cum v-am scris mai sus. Daca nu am fost destul de clara in exprimare, regret, in cazul acesta mai faceti niste drumuri pe la judecatorie, pe la administratia financiara...si o s-o mai trenati asa vreun an de zile..... Mai concret, asa cum vreti Dv., ce ati dori sa vi se spuna?

Nu e acelasi lucru primaria cu administratia financiara. La aceasta din urma ajungeti dupa ce obtineti hotararea definitiva de infiintare data de judecatorie si legalizati aceasta hotarare.
Deci primul pas, cu dosarul definitivat + imputernicirea din partea presedintelui ales, este la primarie - la registratura. De aici incepeti.

Mai aveti descrierea intregii proceduri in primul topic din aceasta sectiune la unul din link-uri.

@Adam Grecu
Mie mi s-a spus expres sa nu stampilam documentele din dosar. Stampila este a unei asociatii care nu are niciun fel de personalitate juridica si la judecatorie stampila este inutila, o asociatie de locatari nefiind nimic. Daca se infiinteaza ceva e de presupus ca acel ceva nu are stampila pentru ca nu are niciun act juridic de fiintare. Aceasta a fost justificarea celor de la primarie.

Alte discuții în legătură

Dobandire personalitate juridica asociatie de proprietari crysenc21 crysenc21 In conditiile in care am toate actele redactate - pv de constituire, hotarare de constituire, statut, acord de asociere, tabel, ...etc, unde se depun mai intai ... (vezi toată discuția)
Acordare personalitate juridica asociatie de proprietari dragulescuflorin dragulescuflorin Buna ziua! In anul 1999 Asociatia de locatari a blocului in care locuiesc s-a constituit in Asociatie de Proprietari, conform Legii 114/1996 daca nu ma insel. ... (vezi toată discuția)
Refacere documente constituire asociatie de proprietari cami64 cami64 Buna ziua, Am o intrebare: ce demersuri trebuie facute, si unde anume, pentru refacerea documentelor de constituire ale asociatiei de prorietari, in ... (vezi toată discuția)