Prin transformarea biroului in compartiment se desfiinteaza postul de conducere de sef birou si inca 2 posturi de executie. La celelalte posturi de executie s-a modificat numai denumirea functiei, atributiile ramanand aceleasi. Inainte de aceasta transformare toate posturile erau ocupate. Persoana care a ocupat functia de sef birou poate sa ocupe fara concurs unul din posturile de executie, in baza art. 99 alin. (7) din Legea 188/1999?
Buna seara,
Am numarat cu atentie art. Legii 188/1999 actualizata 2011 si nu gasit decat 94 de articole. Cred ca faceti referire la art.58(2) Pentru ocuparea funcţiilor de conducere vacante trebuie îndeplinite următoarele condiţii de vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice:
a) minimum 2 ani, pentru funcţiile publice de şef birou, şef serviciu şi secretar al comunei;
b) minimum 5 ani, pentru funcţiile publice prevăzute la art. 12, cu excepţia celor prevăzute la lit. a).: secretar al municipiului, al sectorului municipiului Bucureşti, al oraşului şi comunei;
Poate art. 80(1) care prevede ca :" Exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii publice de conducere vacante se realizează prin promovarea temporară a unui funcţionar public care îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea acestei funcţii publice.
(2) Măsura prevăzută la alin. (1) se dispune de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, pe o perioadă de maximum 6 luni, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici." , sa vi se aplice, cred....e bine sa intrebati serviciul de resurse umane din cadrul institutiei unde lucrati....
A avut loc o reorganizare a serviciului in urma careia seful de birou a ramas fara functie? In acest caz functionarul public de conducere are prioritate la ocuparea unei functii de executie vacante din institutie, la fel cum are dreptul sa ocupe un alt post de conducere daca acesta este vacant si corespunde pregatirii sale.
Art. 100.din L.188/1999 - (1) In caz de reorganizare a autoritatii sau institutiei publice, functionarii publici vor fi numiti in noile functii publice sau, dupa caz, in noile compartimente in urmatoarele cazuri:
a) se modifica atributiile aferente unei functii publice mai putin de 50%;
b) sunt reduse atributiile unui compartiment;
c) este schimbata denumirea fara modificarea in proportie de peste 50% a atributiilor aferente functiei publice;
d) este schimbata structura compartimentului.
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) se face cu respectarea urmatoarelor criterii:
a) categoria, clasa si, dupa caz, gradul profesional ale functionarului public;
b) indeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru functia publica;
c) pregatirea profesionala;
d) sa fi desfasurat activitati similare.
(3) In cazul in care exista mai multi functionari publici, se organizeaza examen de catre autoritatea sau institutia publica.
(4) Reducerea unui post este justificata daca atributiile aferente acestuia se modifica in proportie de peste 50% sau daca sunt modificate conditiile specifice de ocupare a postului respectiv, referitoare la studii.
(5) In cazul reorganizarii activitatii prin reducerea posturilor, autoritatea sau institutia publica nu poate infiinta posturi similare celor desfiintate pentru o perioada de un an de la data reorganizarii.