avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 452 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... nelamuriri legate de postul pe care il ocup sau pe ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

nelamuriri legate de postul pe care il ocup sau pe care il voi ocupa

poate cineva s-a lovit de o asemenea situatie.Lucrez intr-o institutie publica.Am fost cu studii medii timp de 20 de ani,am urmat o facultate de 6 ani,sunt functionar public de 8 ani(facultatea am absolvit-o in timp ce eram functionar public).Am sustinut examen de promovare in clasa,am sustinut un alt examen de acreditare pe post cu specialitatea dobindita,conform unor ordine in vigoare.Am primit avizul favorabil de la ANFP,am primit decizia de la institutia de unde lucrez,am primit legitimatia cu noua functie,pe studii superioare,acum vine intrebarea:daca institutia se reorganizeaza,desi exista locuri pentru pregatirea mea dar sunt lasate persoane cu studii medii din diverse "considerente",institutia crede de cuviinta ca eu trebuie mutata in alt compartiment,pe personal contractual si sa ocup un post cu studii medii.:O Ce este de facut?
Cel mai recent răspuns: mihaicalinescu2005 , utilizator 20:28, 22 Iunie 2010
Nu este legal ce vi se intampla. Dvs. sunteti functionar public, si in caz de reorganizare, veti fi numit/a intr-o functie publica vacanta, de aceeasi categorie, clasa si grad profesional. Nicidecum intr-o functie contractuala!
legea nr. 188/1999
"ART. 100
(1) În caz de reorganizare a autorităţii sau instituţiei publice, funcţionarii publici vor fi numiţi în noile funcţii publice sau, după caz, în noile compartimente în următoarele cazuri:
a) se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%;
b) sunt reduse atribuţiile unui compartiment;
c) este schimbată denumirea fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice;
d) este schimbată structura compartimentului.
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) se face cu respectarea următoarelor criterii:
a) categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional ale funcţionarului public;
b) îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcţia publică;
c) pregătirea profesională;
d) să fi desfăşurat activităţi similare.

(3) În cazul în care există mai mulţi funcţionari publici, se organizează examen de către autoritatea sau instituţia publică.
(4) Reducerea unui post este justificată dacă atribuţiile aferente acestuia se modifică în proporţie de peste 50% sau dacă sunt modificate condiţiile specifice de ocupare a postului respectiv, referitoare la studii.
(5) În cazul reorganizării activităţii prin reducerea posturilor, autoritatea sau instituţia publică nu poate înfiinţa posturi similare celor desfiinţate pentru o perioadă de un an de la data reorganizării." :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Restructurare functii publice de conducere violeta ap violeta ap Va adresez rugamintea de a-mi da informatii privitoare la urmatorul aspect> In cazul reorganizarii unei institutii publice una dintre functiile de conducere ... (vezi toată discuția)
Reorganizare in administratia publica locala calin cristiana calin cristiana Situatie reala Administratie publica locala. :sorry:Desfiintarea unui post ocupat de 4 ani, asistent clasa I treapta 2, fiind in urmatoarea situatie ... (vezi toată discuția)
Desfiintare functie publica de conducere anamaria81 anamaria81 Prin transformarea biroului in compartiment se desfiinteaza postul de conducere de sef birou si inca 2 posturi de executie. La celelalte posturi de executie ... (vezi toată discuția)