Buna ziua !
S-au mai discutat pe forum situatii asemanatoare ...Ideea e ca reducerea posturilor efectuata urmare aparitiei OUG 63/2010 , s-a facut dupa bunul plac al ordonatorilor principali de credite , intru-cat nu s-au stabilit prin intermediul acestui act normativ si criterii in baza carora se fac disponibilizarile ...
Asa ca .... orice comentariu este de prisos ......
nu chiar. depinde de cate persoane au fost disponibilizate, daca a fost concediere individuala sau colectiva, de cate persoane au ramas fara post, cum au fost acestea desfiintate, instrumentele de motivare, etc,etc,etc.
din ce spune userul @calin_cristina, daca era singura pe post, trebuia numita prin si simplu in acel post, nu era necesara examenarea.
legea nr. 188/1999
"ART. 100
(1) În caz de reorganizare a autorităţii sau instituţiei publice, funcţionarii publici vor fi numiţi în noile funcţii publice sau, după caz, în noile compartimente în următoarele cazuri:
a) se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%;
b) sunt reduse atribuţiile unui compartiment;
c) este schimbată denumirea fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice;
d) este schimbată structura compartimentului.
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) se face cu respectarea următoarelor criterii:
a) categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional ale funcţionarului public;
b) îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcţia publică;
c) pregătirea profesională;
d) să fi desfăşurat activităţi similare.
(3) În cazul în care există mai mulţi funcţionari publici, se organizează examen de către autoritatea sau instituţia publică.
(4) Reducerea unui post este justificată dacă atribuţiile aferente acestuia se modifică în proporţie de peste 50% sau dacă sunt modificate condiţiile specifice de ocupare a postului respectiv, referitoare la studii.
(5) În cazul reorganizării activităţii prin reducerea posturilor, autoritatea sau instituţia publică nu poate înfiinţa posturi similare celor desfiinţate pentru o perioadă de un an de la data reorganizării."
daca ne raportam la bunul plac al unui cazut in cap din curmal, care are oi mai mandre, si pe criteriul ca e " gospodar" sau stie bine sa pupe papuci,o fost ales intr-o functie de demnitate publica, insemna ca intrebarea userului nu mai are obiect, si putem posta linistiti toti, la rubrica " sa mai si ridem". de noi. :)
D.l Mihai are dreptate.Eu am fost singura din institutie(primarie cu 172 de persoane) careia i s-a restructurat postul,(ghinionul meu/sau poate al lor ca acum nu ma mai omor atata)deoarece OG 63/2010 a atins in primul rand SPCLEP si nu a trebuit sa dau concurs ci am fost numita pe vechiul post.Practic s-a infiintat un nou post de functionar .Practic si d.l calin trebuia trecut pe post in functie de vechime si gradul profesional pe care l-a avut.
Nu inteleg de ce d.l nu s-a inscris sa dea examen pe un alt post daca acel post exista vacant? Acum,daca pe postul pe care si-l dorea dansul era deja angajat altcineva,doar nu o sa scoata din nou toata primaria la concurs ca sa poata concura dumnealui unde doreste.Si eu poate imi doresc sa candidez la primar dar trebuie sa astept 2012.Luati partea buna a lucrurilor,banuiesc ca sunteti pe post de studii superioare unde categoric aveti salariu mai mare.Daca ati fii candidat pe un post de studii medii ati fi avut un salariu mai mic.La anul se vor face reorganizari,stati linistit,ca in fiecare an de altfel.Sa fim sanatosi ca tot saraci ramanem.Nu conteaza functia,important este sa ramanem oameni.