am preluat de curand , ca presedinte, de voie, de nevoie, Asociatia de Locatari a blocului in care locuiesc. Mi s-au predat toate documentele aferente( Statut, Acord asociere, Sentinta civila pt. infiintare Asociatie, contractele incheiate cu furnizorii, etc,) Va rog sa-mi raspundeti ce ar trebui sa fac eu, prima data, ca presedinte. Multumesc !
Primul lucru pe care ar trebui sa il faceti ar fi sa verificati toate documentele predate si sa dispuneti un control financiar-contabil. Intruniti Comitetul Executiv si verificati legalitatea actelor incheiate de precedentul presedinte.
@fasicelena
Dupa preluarea actelor mentionate de dvs. eu as verifica legalitatea angajarii administratorului, femeii de serviciu, cenzor. Convocati comitetul si discutati problemele ivite.
Cititi atributiile atat ale presedintelui cat si ale comitetului prevazute in Normele metodologice de aplicare a Legii 230/2007. Daca doriti cu adevarat implicarea in activitatea asociatiei si sa tineti sub control activitatea administratorului, mentineti stampila asociatiei asupra dvs., asa cum preved normele.
Da, colegii nostri au dreptate. Ca sa stii ce sa faci mai departe trebuie sa stii care sunt regulile in asociatia de proprietari. Alegerea de voie sau de nevoie este la ordinea zilei in mai toate asociatiile, asa ca acest lucru este ca o nuanta de culoare...
Trebuie sa stii ca orice ai face te vei intalni cu proprietarul Gica Contra (adica eu sunt pentru contra - e bine?), precum si cu alti adepti ai lui. O sa gasesti si "baietii" cu peria de haine - ce mai, toata structura societatii noastre.
Este nevoie sa te pui la punct cu legislatia si sa incerci respectarea regulamentelor deja aprobate in asociatia voastra. Aici pe forum vei gasi totdeauna sfaturi "la obiect". Inca un sfat: nu lucra singur, nu lua decizii decat la grupa mare - asta asa in general...
Succes si Sarbatori fericite!
Inainte de toate trebuie sa fiti constient ca ati preluat o asociatie de proprietari, nu de locatari,
- sa intelegeti ca aceasta asociatie s-a infiintat pentru a administra proprietatea comuna, ca aceasta trebuie facuta in numele tuturor proprietarilor, nu numai a unora;
- sa aveti grija de a avea un cenzor care sa verifice luna de luna activitatea financiara a administratorului si sa-i cereti acestuia raportul in fiecare luna, astfel incat sa puteti avea sub control averea asociatiei (plati facturi, cash in casa, fonduri in banca etc);
- sa aveti grija ca cei ce muncesc pentru asociatie sa fie angajati dupa normele legale pe baza de CIM, iar indemnizarea presedintelui si a cenzorului ales sa se faca pe baza de contract de mandat;
- sa cititi si sa intelegeti Legea 230/2007 si HG 1588/2007 ca fiind legea si normele de baza ale functionarii asociatiei si sa nu va abateti de la litera si spiritul acestora sub nicio presiune a proprietarilor, celelalte legi si norme conexe pe care le gasiti in Documentatie specifica asociatiilor de proprietari - primul topic din sectiunea noastra.;
- sa tineti stampila asociatiei asupra dv., iar administratorului sa-i faceti o stampila separata pe care sa fie inscriptionat cuvantul "administratie" ca sa nu motiveze ca nu are cu ce stampila atunci cand aceasta e necesar.
- sa convocati comitetul executiv si cenzorul la cel mult 3 luni, daca nu in fiecare luna, sa discutati problemele asociatiei.
- sa mai treceti pe la noi sa va mai lamuriti probleme pe care nu stiti cum sa le rezolvati, poate ca noi va vom putea ajuta.
Incet-incet sa faceti cate ceva din ceea ce v-am spus aici, cu totii..... :)