Nu avem pretentia ca este raspunsul corect, fiindca nu am avut dea face cu problema, dar pentru ca nu va raspuns nimeni, ne dam si noi cu parerea.:hm:
Nu credem ca aveti nevoie de acele aprobari speciale / atestate.Faceti pur si simplu un srl si in obiectul de activitate puneti ce vreti sa faceti.
Cine pretinde ca ati avea nevoie de o anume specializare pentru a desfasura o astfel de activitate, este ca si cum ar zice ca trebuie sa ai atestare speciala( in sensul profesional, al pregatirii) pentru a vinde cartofi #-o
Conform OUG nr.44/2008, din aprilie anul curent oficiile teritoriale ale Registrului Comerţului au preluat în întregime procedurile de autorizare şi înregistrare a persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale şi familiale, avand in vedere dificultatile de ordin procedural aparute ca urmare a autorizarii PFA si a asociatiilor familiale de catre primarie, conform legii 300/2004. Astfel, dvs, ca PFA, va veti desfasura activitatea in baza certificatului de inregistrare emis de ORC, si NU a autorizatiei emise de catre primarie.
Conform OUG 44/ 2008, documentaţia ce trebuie sa insoteasca cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării PFA este urmatoarea:
1. Carte de identitate sau paşaport - fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul;
2. Document care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă etc. - copie legalizată
3. Declaraţie pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii
4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă pregătirea profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale
5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experienţa profesională, dacă este cazul
6. Documente care atestă pregătirea sau experienţa profesionala (diploma, certificat de calificare etc)
In situatia in care indepliniti conditiile cerute de lege, directorul ORC va dispune prin rezolutie inregistrarea si autorizarea functionarii ca PFA. Rezoluţia directorului ORC cu privire la înmatriculare şi orice alte înregistrări în registrul comerţului se execută de îndată, impotriva acesteia putandu-se formula o plangere in termen de 15 zile de la pronunţare sau de la comunicare, după caz.
ca si restul celor prezenti pe acest forum.....si eu am o nelamurire.....de ce nu pot infiinta un PFA pentru incheierea de polite de asigurare.de ce e nevoie sa fiu persoana juridica???eu n-as vrea sa ma angajez direct la societatile de asigurare ci sa colaborez cu ele.....ca agent.....sau ca asistent broker...prin brokeri.....sper sa ma poata lamuri cineva.
spor la treaba!
viata este grea, dar trece!;)
Nu puteti infiinta pfa, dar daca nu ma insel puteti merge la administratia financiara cu un contract de colaborare cu una din firmele de asigurari si deveniti persoana fizica- agent de asigurare, cu cod unic de inregistrare. Intrebati in oras, unde locuiti.