avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Din ce bani cumpar un pres la bloc?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Din ce bani cumpar un pres la bloc?

Vrem sa cumparam pentru bloc doua presuri, niste borcane de flori, un avizier.
Am strans un fond de rulment.
NU stiu la ce se foloseste acel fond de rulment.
Administratora zice ca nu putem cumpara cele de mai sus din acel fond, ca ala e pentru altceva.
Atunci, din ce bani putem cumpara?
Comitetul executiv mai are cheltuieli, una alta, nimeni nu are salariu dintre noi pentru munca asta.
Aceste cheltuieli ar trebui suportate de bloc, nu?
Multumesc frumos.
Cel mai recent răspuns: rekul05 , utilizator 12:22, 23 Octombrie 2008
Cele 3 obiecte pe care le doriti a le cumpara se pot cumpara cu bon fiscal stampilat sau daca suma este peste 100,00 RON cu factura fiscala si se repartizeaza pe lista de plata la rubrica cheltuieli diverse pe cota parte indiviza, deci se poate realiza cheltuiala.
Fondul de rulment este folosit pentru plata facturilor pana la data scadenta ( unele facturi au data scadenta inainte de a se achita intretinerea de catre toti locatari).
Munca depusa in folosul asociatiei de catre anumite persoane trebuie remunerata ,sau nu , depinde ce s-a stabilit in adunarea generala. Daca in procesul verbal al adun.gen. este stipulat ca aceste persoane se pot remunera atunci trebuie incheiat o conventie civila de prestari servicii unde se stabileste un salariu brut din care se scade impozitul care se plateste catre stat prin trezorerie sau CEC/ BANCA. Aceste conventii se incheie indiferent daca d-voastra sunteti asociatie de locatari sau de proprietari, si cheltuiala cu salariile se repartizeaza pe lista de plata ce cota parte indiviza, mai putin salariul femei de serviciu care se repartizeaza pe numar de persoane ( de vazut leg.230/2007).
Daca comitetul are alte cheltuieli in contul munci prestate si in ad. gen. s-a aprobat un plafon in care trebuie sa se incadreze fiecare membru al comitetului atunci cheltuielile respective se pot repartiza pe lista de plata dar documentele respective trebuie sa fie bonuri fiscale stampilate sau facturi fiscale .
adm. a scris:

..... cheltuiala cu salariile se repartizeaza pe lista de plata pe cota parte indiviza, mai putin salariul femei de serviciu care se repartizeaza pe numar de persoane ( de vazut leg.230/2007).

Legea 230/2007 ce articol ? Eu nu am gasit decat in normele la lege dar altceva :

Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc ..... reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: .... energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.
Art. 44. -
(1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, ........ personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc.;.... alte servicii administrative către proprietatea comună.

Eu cred ca femeia de serviciu matura o suprafata indiferent de nr de persoane si nu colecteaza deseurile , nu vidanjeaza !
Numai factura de la firma care ridica gunoiul din containerele de langa bloc o impartim pe nr de persoane.
Corect???

Dupa ce am citit legea am constatat ca sal. femei de serviciu nu este mentionat nicaeri nici la nr.de persoane si nici la cota parte indiviza dar daca nu ma insel scrie in lege ceva de acordul de asociere cred ca este vorba de actul de infiintare a asoci.de prop. unde se spune ca salariul f.s. se repartiz.pe lista la nr.de persoane.
adm. a scris:

Dupa ce am citit legea am constatat ca sal. femei de serviciu nu este mentionat nicaeri nici la nr.de persoane si nici la cota parte indiviza ....

Cititi , va rog , normele art. 44(chelt pe cota parte indiviza). Este singurul loc unde am gasit "salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc.;.... alte servicii administrative către proprietatea comună."
Asa cum se vede, scrie acolo si etcetera (deci alte salarii sau remuneratii unde pot include si salariul celui care matura scarile).
Iar la art 34(chelt pe nr de pers) nu se aminteste de nici un fel de salarii sau remuneratii.
Cu stima!
multumesc frumos.

Alte discuții în legătură

Factura cenzor Crina04iulie Crina04iulie Cum se distribuie pe lista de plata factura emisa de cenzor(PFA sau firma de cenzorat) . Nu este ales din asociație ci contractat. Dar factura emisa de un ... (vezi toată discuția)
Buna ziua. exista vreo lege in romania care scuteste proprietarul ... ArtDi ArtDi Buna ziua. Exista vreo lege in Romania care scuteste proprietarul unui apartament, care nu locuieste in acel imobil, de plata la asociatie a curateniei si a ... (vezi toată discuția)
Repartizare costuri lift nou miky1010 miky1010 Cum se repartizeaza costurile inlocuirii liftului cu un lift nou la o asociatie de propr.? (vezi toată discuția)