avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 708 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... daca o firma a angajat sau nu 4% pers cu handicap ...
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

daca o firma a angajat sau nu 4% pers cu handicap este informatie de interes public?

Daca fac o petitie catre ministerul de finante,prin care vreau sa aflu daca o firma, societate comerciala, institutie, etc, care are cel putin 50 angajati, a angajat sau nu 4 %persoane cu handicap conform legii 448/2006? Este informatie de interes public?
Ultima modificare: Vineri, 17 Octombrie 2008
ContSters62173, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adalbert Gabriel Gazdovici , Avocat 23:20, 18 Octombrie 2008
Nu cred ca Ministerul de Finante are asemenea informatii, ci mai degraba institutia respectiva.
Nu ne este clar la ce va foloseste aceasta informatie ! Ce vreti sa aflati?:hm:
daca informatia este de interes public?sau daca firma poate fi considerata de utilitate publica?:hm:
Prin informaţie de interes public se înţelege orice informaţie care priveşte activităţile sau rezultă din activităţile unei autorităţi publice sau instituţii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informaţiei.
Fiecare autoritate sau instituţie publică are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public:
a) actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice;
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice;
c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
e) sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;
f) programele şi strategiile proprii;
g) lista cuprinzând documentele de interes public;
h) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
i) modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
Cred ca cererea ar trebui adresata Ministerului Muncii si s-ar incadra, cu oarecare aproximatie, la punctul f) aratat de Elis.
In opinia mea chestiunea daca soc. X a angajat sau nu persoane cu dizabilitati reprezinta informatie de interes public.
Ultima modificare: Sâmbătă, 18 Octombrie 2008
Adalbert Gabriel Gazdovici, Avocat

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bună ziua, am posibilitatea, legal, să verific bugetul unei ... Lorand 80 Lorand 80 Bună ziua, am posibilitatea, legal, să verific bugetul unei primării? Mă gândesc să candidez în 2024 și să fac un program, dar dacă nu am informații ... (vezi toată discuția)
Caracterul public al unor documente Madalina81 Madalina81 Anumite documente ale unei autoritati publice ,de exemplu balanta de verificare, contractele de inchiriere, facturile si documentele de plata ale ... (vezi toată discuția)
Consilier local amenintat de conducerea primariei veitina veitina Sunt consilier local in cadrul consiliului local al comunei X şi am nevoie de ajutor de la un specialist la urmatoarea problema. In calitate de consilier ... (vezi toată discuția)