buna ziua! urmeaza sa mi deschid un magazin almentar, actele sunt in curs de terminare, intrebarea este : pot sa incep sa ma aprovizionez cu marfa fara ca actele sa fie terminate? .sau totul trebuie cumparat pe actele firmei ? am nevoie de contabil inca din prima zi a deschiderii magazinului? va multumesc pt raspunsuri
Aveti constituita societatea? Adica este inregistrata la Registrul Comertului? Daca da, puteti sa incepeti aprovizionarea, insa nu puteti comercializa fara sa detineti autorizatiile legale. Daca nu, puteti achizitiona produse in nume propriu, insa nu veti putea sa le inregistrati in evidentele contabile ale societatii pe motiv ca aceasta inca nu exista, nu are personalitate juridica.
Chiar din prima zi nu aveti nevoie de contabil, insa va este de folos pentru cand va trebui sa intocmiti si depuneti declaratiile fiscale, inregistrarea documentelor in evidenta contabila.
Prima miscare pe care ar trebui sa o faceti dupa ce va ies actele e sa va achizitionati casa de marcat pentru ca fara ea nu puteti vinde.
De asemenea trebuie sa aveti grija ca daca doriti sa angajati personal, trebuie sa inregistrati in revisal si sa-l transmiteti in ultima zi lucratoare dinaintea primei zile de lucru. Administratorul trebuie sa desemneze o persoana care sa completeze si sa transmita revisalul.
Pentru salariati trebuie sa faceti dosar al salariatului cu toate documentele de la angajare si cele de pe parcursul activitatii la firma dumneavostra.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.