DENUMIREA POSTULUI: LUCRÃTOR COMERCIAL
RELAŢII IERARHICE: este subordonat Asistentului director de magazin
RELAŢII FUNCŢIONALE:
cu lucrătorii comerciali de la depozit pentru preluarea comenzilor
cu funcţionarii de la biroul de informaţii pentru chemarea personalului de la curăţenie
cu funcţionarii de la casierie pentru preluarea produselor la care renunţă clienţii
ACTIVITÃŢI PRINCIPALE:
1. AªAZÃ ªI ORDONEAZÃ PRODUSELE ÎN VITRINÃ
2. ASIGURÃ STOCUL DE PRODUSE PROASPETE
3. SERVEªTE CLIENŢII
ATRIBUŢII PRINCIPALE (şi sarcini aferente):
1. Asigură necesarul de marfă la raft
Aduce marfa din depozit
Ordonează rafturile pe categorii de produse şi pe tipuri de produse (Firmă 1, Firmă 2 etc.)
Expune mărfuri într-o manieră estetică, atrăgătoare şi uşor accesibile clienţilor
Urmăreşte rafturile şi asigură încărcarea lor cu marfă în funcţie de vânzare
Compară, sortează şi verifică marfa
2. Adaptează etichetele şi afişele în funcţie de cerinţele curente
Actualizează etichetele în funcţie de preţul din ziua respectivă
Schimbă etichetele o dată la două săptămâni la acele produse care intră în promoţie
Înlocuieşte etichetele deteriorate
Elimină etichetele pentru produsele care nu mai sunt la vânzare
Poziţionează etichetele în display-ul raftului pentru fiecare tip de produs în parte
Înlocuieşte afişele din promoţia veche cu afişele din noua promoţie
3. Asigură preţul produselor care au o greutate diferită de 1 kilogram
Cântăreşte produsele ambalate care au greutăţi diferite de 1 kilogram
Lipeşte etichetele cu preţul corespunzător pe produsul ambalat
4. Asigură igiena rafturilor
Supraveghează rafturile pentru a interveni prompt în cazul unui incident
Înlătură produsele care sunt deteriorate şi pot afecta igiena raionului
Ridică ambalajele produselor aranjate în raft şi le depozitează la gunoi
Anunţă personalul de la curăţenie în cazul unui incident
5. Verifică termenul de valabilitate al produselor
Controlează zilnic valabilitatea produselor
Scoate de la vânzare acele produse care mai au o zi de valabilitate
6. Realizează comenzile pentru produsele ce urmează a fi expuse la raft
Urmăreşte vânzările din ziua anterioară
Face comenzi în funcţie de vânzările din ziua anterioară
Dă comandă în funcţie de necesarul din ziua respectivă (ţinând cont de faptul că în zilele de week-end comenzile sunt mai mari)
7. Oferă relaţii clienţilor
Oferă informaţii despre marfa expusă
Răspunde solicitărilor clienţilor
Oferă ajutor clienţilor
Informează clienţii de schimbările care au avut loc în privinţa produselor
RESPONSABILITÃŢILE POSTULUI:
Răspunde de asigurarea volumului de marfă corespunzător, în rafturi
Răspunde de valabilitatea produselor expuse
Răspunde de raportarea pierderilor de orice fel (rebuturi, furturi)
Răspunde de condiţiile de igienă a mărfii
Răspunde de informarea clienţilor
Răspunde de rezolvarea problemelor şi de satisfacerea cerinţelor clientului
Răspunde de supravegherea raioanelor
Informează superiorii cu privire la vânzările din raioane
Identifică acele produse care nu se vând şi raportează Asistentului Manager pentru măsuri adecvate
Respectă instrucţiunile verbale şi scrise date de superiori
AUTORITATEA POSTULUI:
Utilizează echipamente, consumabile şi alte materiale puse la dispoziţie de firmă
Solicită şefului ierarhic ordinea de desfăşurare a sarcinilor de serviciu
Solicită informaţii privind situaţiile cerute de şeful direct
Solicită explicaţii privind modul de desfăşurare a sarcinilor de serviciu
ORAR DE LUCRU: - normă întreagă: o tură (7:00-15:00, 9:00-17:00, 14:00-22:00)
- fracţie de normă: 3 ture (7:00-12:00, 12:00-17:00, 17:00-22:00)
Aprobat,
Director General Titular de post DRU Director Magazin
Data Data Data Data
SPECIFICAŢIILE POSTULUI
NIVEL DE STUDII: minim liceul (diplomă de bacalaureat)
EXPERIENŢÃ:
Nu este obligatorie
Au prioritate persoanele cu experienţă în domeniul comercial
APTITUDINI ªI DEPRINDERI NECESARE:
Percepţie vizuală
Atenţie: concentrare, mobilitate, distributivitate, selectivitate
Rapiditate
Spirit practic
Coordonare manuală bună
Memorie vizuală bună
Abilităţi de comunicare
Capacitate de a lua decizii
Persoană de încredere
Implicare în activitate
Dorinţă de a munci
Capacitatea de a se descurca în condiţii de stres
Rezistenţă la sarcini repetitive
Rezistenţă la oboseală
Capacitatea de a munci în echipă
Autocontrol mediu
Aspect fizic plăcut
Motivaţie
SOLICITÃRI FIZICE:
Lucru în picioare pe perioade lungi de timp
Transport material greu
Poziţii dificile
Rapiditate în realizarea sarcinilor
Muncă în condiţii de temperatură scăzută
SOLICITÃRI PSIHICE:
Solicitare a atenţiei vizuale, auditive
Solicitarea memoriei vizuale, auditive
Rezistenţă la stres
Muncă rutinieră
Responsabilitate în deciziile luate
Cerinţe de realizare a unor activităţi minuţioase
Cerinţe de adoptare a unei atitudini de corectitudine şi de amabilitate pe tot parcursul programului de servire a clienţilor
Solicitări permanente din partea clienţilor
Îndeplinirea exigenţelor asistenţilor
CONDIŢII DE MUNCÃ:
Iluminare cu neon
Ventilaţie mare
Temperatură de 10 grade
Umiditate moderată
FACTORI DE RISC:
Lucru în condiţii dificile (temperatură scăzută)
Pericol de accidente
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Fise post
Karmin
Rugaminte: daca ma poate ajuta cineva cu fisa post pentru economist si pentru tehnician service as fi recunoscatoare.
Multumiri anticipate ... (vezi toată discuția)