avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1628 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... CEC refuzat. Cum procedez?
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

CEC refuzat. Cum procedez?

Buna ziua,
Intampin urmatoarea problema si daca se poate as dori sa primesc si sfatul dumneavoastra:
Acum cateva zile am primit mesaj de la banca cu care lucrez ca un CEC depus spre incasare a fost refuzat la plata.
Motivul bancii care a emis cec-ul: 1.Contul nu corespunde cu titularul. 2. emitentul nu are cont la unitatea platitoare (asupra acestui punct banca revine apoi si spune ca clientul de fapt are cont).
Clientul spune ca de fapt are cont blocat din cauza unei datorii la finante si ca incearca sa imi achite cat mai repede datoria.
ce ma sfatuiti sa fac?

Multumesc.
daca emitentul nu are nici macar cont la unitatea bancara respectiva cred ca aveti o inselaciune in curs de derulare :) as face plingere la Politie, depunind fila CEC in original - se va face expertiza pe semnatura.
~ Conținut șters la cerere ~
Investe CEC-ul cu formula executorie la Judecatoria locului unde scrie pe el ca se va face plata. Din cate am inteles pana la urma are cont acolo. De asemenea iti sugerez sa iei legatura cu persoana respecticva si sa-i explici ca fapta de a emite bilete la ordin sau CEC-uri fara acoperire constituie infractiunea de inselaciune si se pedepseste, iar daca nu are de gand sa-ti plateasca esti dispus sa-i faci plangere penala.
Incercati pe cale amiabila sa determinati debitorul sa va achite suma.
Nici procesul penal pentru emiterea CEC-ului fara acoperire si nici declansarea procedurii falimentului nu va avantajeaza si urmeaza sa uzati de aceste solutii doar atunci cand veti epuiza celelalte cai.
multumesc pentru raspuns.
Pana la urma asa cum am spus clientul are cont in banca emitenta.