In baza unui contract de inchirie teren cu plata lunara se efectueaza plati atunci cand sunt bani, de regula o data la 2-3 luni. Inregistrarea cheltuielii cu chiria se face la momentul platii pentru suma platita (care este de fiecare data pentru perioada anterioara). Dar la sfarsitul anului ramane o suma de plata care se va achita in anul urmator. Cum se va inregistra cheltuiala cu chiria la momentul platii? Sau trebuie trecuta toata valoarea care mai este de plata deja pe cheltuieli in luna decembrie a anului in curs?
In cazul in care terenul este inchiriat de la o persoana juridica, in baza contractului incheiat trebuia ca lunar sa va fie facturata chiria.
In acest caz dar si in lipsa facturii( daca este inchiriat de la o persoana fizica fara personalitate juridica - in baza contractului) se aplica prevederile Legii 82/1991 - legea contabilitatii -
Art. 6
(1)Orice operaţiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ.
(2)Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.
Cheltuiala trebuia inregistrata lunar pe cheltuiala, indiferent cand ati facut plata.