Care sunt procedurile in cazul demisiei unui administrator la o societate SRL in cazul in care administratorul are un contract clasic de munca pe o perioada nedeterminata,perioada stipulata si in statutul societatii.
Sunteti, apreciez eu, intr-o eroare. Conform unui punct de vedere pe care l-am cerut in mod expres de la ITM, administratorul nu are o relatie de munca vazuta din prisma unui contract de munca. El are un statut special conferit de legea nr. 31 din 1990, el isi desfasoara activitatea sub un mandat. El nu isi indeplineste atributiile in temeiul unei fise a postului, ci in temeiul prevederilor exprese stipulate in legea nr. 31 din 1990 privind organizarea si functionarea societatilor comerciale, el este numit prin hotararea A.G.A., iar puterile lui sunt cele inscrise in actul constitutiv.
A nu se confunda functia de administrator din nomenclatorul ocupatiilor cu cea de administrator de societate comerciala. In primul caz legea care guvernaza este Codul muncii pentru ca avem un contract individual de munca, in al doilea caz avem Codul civil, respectiv prevederile cu privire la contractul de mandat, adica avem o persoana mandatata sa administreze activitatea unei societati comerciale.
Un administrator poate fi revocat din functie de catre organul care l-a numit, adica A.G.A.
Daca un administrator nu mai doreste sa continue activitatea, instiiteaza asociatii, convoaca A.G.A. si isi prezinta dorinta. Practic are loc o reziliere a contractului de mandat, administrare.
Va multumesc pt raspunsul dvs.In cazul in care actionarii nu sint de acord cu demisia de mandat ca administrator al societatii care sint procedurile care se impun ?
Calea actiunii in instanta. Insa in acest caz administratorul trebuie sa faca dovada actiunii sale, spre exemplu dispozitiile asociatilor contravin prevederilor legale, este in imposibilitate de a isi mai exercita mandatul din anumite cauze obiective etc.
Teoretic intr-un contract de mandat, administrare, trebuie sa se specifice si cum inceteaza acesta din punct de vedere unilateral. Multi administratori nu fac acest lucru, iar mai tarziu se confrunta cu probleme din punct de vedere al procedurii de incetare a calitatii lor.
Haideti sa nu mai facem teorie, ci fapte:
1. Convocare A.G.A. cu anuntare intentie de renuntare la mandatul de administrator. Precizati-le un termen de 30 de zile intre data A.G.A. si data aleasa de dvs. pentru revocare.
Daca nu se rezolva asa reveniti.