avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1881 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... drepturi salariale
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

drepturi salariale

buna ziua. ma numesc Mona, sunt din Iasi si sunt asistenta medicala la un spital din Iasi. momentan sunt in concediu de crestere a copilului de 2 ani. mentionez ca imi in februarie imi reiau activitatea. am intrat in concediu in 2010, la momentul respectiv eram angajata pe post de asistenta medicala cu studii superioare principala, cu un salariu de 1773 lei. am fost angajata pe post de asistenta cu SSD in 2003, in 2008 mi-am dat examenul principal, iar in 2009 am absolvit anul IV la facultatea de medicina, in noiembrie 2009 am primit decizia de trecere pe post de asistent medical cu studii superioare principal. intrebarea mea este, daca conform noii legi mi se pastreaza functia de asistent med. principal cu studii superioare, ce salar voi avea conform noii legi, ce drepturi am la intoarcearea in campul muncii?(mentionez ca inainte eram pe o sectie de medicina interna, intre timp s-a transformat in sectie de geriatrie). va multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:20, 20 Ianuarie 2012


1.La reluarea activitatii , angajatorul este obligat sa redea persoanei ce s a aflat in cic, acelasi post si acelasi salariu.
2.Se poate executa trecerea pe un alt post sau modificarea salariului, dupa intoarcerea la servici , insa numai cu acordul persoanei in cauza adica prin semnarea unui act aditional la cim
3.In momentul reluarii activitatii , timp de 6 luni , angajatorului ii este interzis sa concedieze un angajat pe motiv de necorespundere profesionala.
Pe scurt, legea spune ca puteti reveni, adica angajatorul nu refuza revenirea dvs. si este obligat sa faca reluarea activitatii.
4.Dar in acelasi timp dupa ce ati reluat activitatea , el are voie sa desfiinteze acel post art65.1.