avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 853 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Pretul Gigacaloriei poate diferi in acelasi apartament?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Pretul Gigacaloriei poate diferi in acelasi apartament?

Este frecventa situatia cand intr+un apartament de bloc, proprietarul are si sediul propriului SRL.
Una din incaperi este data cu mandat catre acest SRL.
Pretul Gigacaloriei difera de la simplu la dublu, pentru utilizatorii casnici, faţa de cel pentru societati.
Ce pret se aplica la plata caldurii (si apei calde), in acest caz, pentru apartamentul respectiv?
Avand in vedere ca partial este folosit de o familie, deci subventionat, partial de o societate, deci nesubventioant?
Apartamentul are repartitoare, deci se poate departaja consumul pe incaperi, sau daca nu se poate departaja pausal, dupa suprafata.

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 21:22, 21 Februarie 2012
Doamna, asa este cum spuneti. Pretul local de productie si unei Gcal poate fi diferit de la oras la oras. Apoi, pentru populatie, acest pret poate fi mai mic, cu subventia Consiliului Local, daca acesta are fonduri.
In conditiile aratate de dvs., adica daca o camera este locuita de proprietar, costul incalzirii va fi subventionat (populatie), costul incalzirii va fi achitat la as. prop., iar pentru cealalta camera, nu, costul incalzirii poate fi achitat ori la as. prop., ori direct la furnizor - depinde de clauzele contractuale. Asa este regula celui care subventioneaza!
In schimb, dvs. trebuie sa incheiati un contract de furnizare a energiei termice pentru incalzire cu furnizorul local de ET in care, desigur, la loc de cinste va fi trecut si pretul / Gcal, precum si alte date. Daca caloriferele au prevazute repartitoare de costuri, acest lucru este benefic pentru dvs., adica se poate face defalcarea consumurilor din acel apartament si desigur costul incalzirii poate fi inclus in cheltuielile firmei si eventual deduse.
Este un caz cam atipic, dar iata ca se poate si asa. De obicei o firma ” i-a ” tot apartamentul, dar ”traseul” este cam la fel...
elenamarta a scris:
Este frecventa situatia cand intr+un apartament de bloc, proprietarul are si sediul propriului SRL.

Atentie la subliniere. Proprietarul apartamentului locuieste acolo cu familia sa de ani de zile. Intr-o zi isi infiinteaza o societate comerciala si pentru a figura undeva o adresa si stabileste sediul social al firmei, cu acordul notarial al sotiei, cu acordul asociatie si al vecinilor direct afectati, deci stabileste sediul social in apartamentul sau. Pentru sediul social primeste fara probleme autorizatia cu cele cinci avize fara nici o verificare la fata locului cu privire la conditii, igiena, PSI, protectia muncii, mediu, ITM... De ce? Simplu: pentru ca in sediul social nu se desfasoara activitatea firmei.
Firma poate sa-si construiasca, sa cumpere, sa inchirieze 10 magazine, 10 fabrici, 10 sedii de agentii imobiliare, 10 farmacii... Acolo isi desfasoara activitatea si acolo este tratata ca persoana juridica si nu in apartamentul unde locuieste unul din asociati (ca poate se asociaza de la inceput sau pe parcurs cu alte 2-3 persoane).
In apartament consuma apa, gaz, energie electrica aceleasi persoane fizice si nu se desfasoara acolo vreun proces de productie, vreo activitate de prestari servicii sau comerciala.
Asa ca cei ce au sediul social in apartamentul personal platesc toate utilitatile ca si inainte de infiintarea firmei, pe persoana fizica si la acelasi pret ca oricare alti vecini.
Avem mai multi vecini care au sediul social in apartamentele lor inca inainte de a fi necesar acordul asociatiei sau acordul celuilalt sot, dar avem si vecini ce si-au infiintat recent firma si le-a trebuit acordul vecinilor, al asociatiei si-al celuilalt sot (la notar).
Dar toti, indiferent de momentul stabilirii sediului social in apartament, platesc utilitatile la aceleasi preturi unitare ca oricare alti vecini persoane fizice.
Inclusiv eu - ca sa raspund intrebarii si din experienta personala.
Va multumesc ambilor pentru raspunsuri, care sunt insa diametral opuse. Eu, care nu am sediu de firma in apartament, (si poate tocmai de aceea...) inclin sa cred ca sediul social, facand parte din firma, si unde, deci, se pot desfasrya activitati de functioanre a firmei (facturari, expediere de mesaje, contabilitate, etc., fiindca este legal sa faci aceste activiati acolo unde ai sediul social), ar trebui taxat la nivelul oricarui spatiu comercial.
Chiar daca in apartament familia locuieste de ani de zile, factorul timp nu are aici relevanta, din moment ce ai declarat ca renunti la o incapere, in favoarea unei societati, care este o alta entiate.
Cred ca totusi problema nu este elucidata, fiindca a scapat din vederea furnizorilor, sau poate nu stim noi situatia din toata tara.
Eu fiind din Bucuresti, cred ca o intrebarea la RADET ar putea fi lamuritoare si acoperitoate legal.
Fiindca la noi in bloc a starnit deja controverse, situatie ce m-a determinat sa o evidentiez si aici.
Poate mai sunt si alte pareri, insa.
Intradevar, inreband la RADET (Bucuresti) mi s-a raspuns ca societatile comerciale, trebuie sa incheie contract cu furnizorul de caldura, la preturi nesubventionate, in timp ce persoanele private, platesc prin asociatia de proprietari, deci la preturi subventionate.
Eu v-am raspuns cunoscand cateva cazuri in asociatia noastra. Factura de la CET, in anexa, era defalcata pe proprietari si ”agenti economici”. Pentru ca asa am mostenit si eu situatia, trebuia sa le repartizez sumele respective asa cum erau trecute in factura. Oamenii achitau sumele respective (le intocmeam factura) si cum spuneam, si le introduceau pe costuri, dar asta nu mai era treaba noastra. Intre timp si-au montat centrale termice, asa ca de vre-o 3 ani nu mai avem asemenea probleme. Bine ca ati clarificat situatia!

Alte discuții în legătură

Adresa radet catre asociatie florentza florentza Buna ziua, Asociatia noastra de proprietari a primit o adresa de la Radet in care i se solicita sa comunice orice modificare a destinatiei spatiilor de ... (vezi toată discuția)
Sediu social firma in bloc poparlan poparlan firma care are sediu social in condominiu plateste caldura in conformitate cu prevederile hotararea consiliului general al municipiului bucuresti nr ... (vezi toată discuția)
Subventia la incalzire mic57 mic57 Din cate am inteles, Primaria Bucuresti intentioneaza sa identifice firmele care au sediul in apartamente, astfel incat acestea sa nu beneficieze de subventia ... (vezi toată discuția)